فرشاد زادخور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برنامه های کوتاه و بلند مدت برای تجهیز و توسعه سالن مسافری ایستگاه راه آهن شاهرود، اظهار داشت: در کوتاه مدت تمام واحدهای مزاحم و غیرمرتبط با مسافران از واحد ایستگاهی خارج و فضای باقی مانده در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در گام دوم توسعه سالن مسافری ایستگاه راه آهن شاهرود در برنامه است، تصریح کرد: طرح و نقشه های این کار آماده و برآورد اعتبار انجام شده و امید است معماری نمای اصلی ایستگاه که یکی از نمادهای قدیمی شهر شاهرود است، حفظ شده و فضایی در خور شأن شهروندان در اختیار آنان قرار گیرد.
مدیرکل راه آهن شمالشرق (1) همچنین از انتخاب پیمانکار برای اجرا و نصب پله برقی ایستگاه شاهرود تا 2 هفته آینده خبر داد و گفت: انجام این کار به دلیل مشکلات اقتصادی از سوی پیمانکار پیشین با تأخیر مواجه شد که پس از گذراندن مراحل قانونی، پیمانکار جدیدی انتخاب خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: کار نصب تجهیزات پله برقی ایستگاه راه آهن شاهرود در سه ماهه نخست سال 98 به پایان برسد.
مدیر کل راه آهن شمالشرق (1) با تأکید بر اینکه حفظ ایمنی سیر قطارها در محدوده این اداره کل در اولویت کارها قرار دارد، تصریح کرد: ستاد نوروزی از 2 ماه پیش آغاز به کار کرده و در تلاش است برای زمان اوج سفرها از 20 اسفند تا 20 فروردین ایمنی مسافران قطارها در این مسیر را تأمین کند.
زادخور با بیان اینکه اداره کل راه آهن شمالشرق (1) رتبه دوم ایمنی ناوگان ریلی کشور را دارد، یادآور شد: این موضوع با توجه به ترافیک روزانه 90 رام قطار مسافری و بیش از 20 رام قطار باری بسیار قابل توجه است.
به گزارش ایرنا، راه آهن شمالشرق (1) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت 541 کیلومتر دارد، یک هزار و 82 کیلومتر خطوط ریلی به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل وجود دارد .
7359/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.