به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجتماعات اداره کل امور مالیاتی استان سمنان افزود: هوشمند سازی شهر و اجرای دولت الکترونیک موجب شفاف سازی، کاهش فساد مالی، صرفه جویی در هزینه و تقویت اعتماد عمومی می شود.
وی با بیان این که بیشترین مصرف کاغذ مربوط به بیمه و بانک است، ادامه داد: اجرای طرح دولت الکترونیک و ایجاد بستر دسترسی آسان و لحظه ای به اطلاعات در صنعت بیمه موجب صرفه جویی 2 هزار و 200 میلیارد ریالی در چاپ بیمه نامه می شود.
وی ابراز داشت: این حجم از صرفه جویی تنها در یک بخش خیره کننده است و این میزان صرفه جویی در هزینه ها و تقویت اعتماد عمومی، ضرورت اجرای دولت الکترونیک را 2 چندان می کند.
آشناگر تصریح کرد: 650 کیلومتر از مسافت بین تهران تا مشهد مقدس دراستان سمنان قرار دارد که حجم زیادی از مسافران از این مسیر عبور می کنند ولی هنوز در برخی نقاط جاده پوشش اینترنتی و تلفن همراه ضعیف است و ضرورت دارد به منظور افزایش ایمنی و ارتقای خدمات رسانی به زائران امام رضا(ع) نقاط کور ارتباطی اصلاح شود.
وی با اشاره به شرکت های استارتاپی و استفاده از بستر الکترونیک و مخابرات برای رونق کسب و کار اظهار داشت: استارتاپ ها نوعی واسطه هستند که گردش مالی بالا ولی سود اندک دارند و در نظر گرفتن راهکارهای تشویقی برای رونق استارتاپ ها کمک کننده است.

** کلنگ زنی مرکز آی سی تی مطالبه جدی مردم سمنان است
استاندار سمنان در ادامه خطاب به وزیر ارتباطات گفت: کلنگ زنی مرکز آی سی تی مطالبه جدی مردم سمنان است که انتظار می رود این مطالبه اجرایی و در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.
آشناگر با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و قرار گیری در محور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور و استقرار بخش زیادی از صنایع، تعداد زیاد دانشجو و مهاجر در استان سمنان افزود: تعداد مشترکان استفاده کننده از فناوری های الکترونیک در استان سمنان بالاست و بر همین اساس تخصیص بسته حمایتی و در نظر گرفتن سرویس میزبانی رایگان مطالبه مردم استان سمنان است.
استاندار سمنان با بیان این که 80 درصد پهنه این استان، کویری است بیان کرد: استان سمنان به واسطه موقعیت جغرافیایی مقصد خوبی برای گردشگران کویر و دوستداران علم نجوم و فضا است و ضرورت دارد استفاده از این ظرفیت ها مدنظر مسوولان قرار بگیرد.
استاندار سمنان یادآور شد: در دهه فجر امسال به برکت چهل سالگی انقلاب 80 میلیارد ریال طرح های مخابراتی به صورت همزمان در استان سمنان افتتاح شد و بهره برداری از این میزان طرح در این استان نشان از تامین زیرساخت های الکترونیکی است.
به گزارش ایرنا، همزمان با ششمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، هشت طرح زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت همزمان در سمنان افتتاح شد.
آذری جهرمی از عصر دیروز سه شنبه در سمنان به سر برده و چهارشنبه عصر نیز پس از حضور در همایش نخبگان استان سمنان این استان را ترک می کند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.