به گزارش ایرنا، بارش برف یک شنبه شب نیز در برخی نقاط بخش کالپوش انجام شده و موجب تاخیر در آغاز بکار مدارس برخی روستاهای کالپوش در روز دوشنبه شد.
به گفته برخی از مردم بخش کالپوش ، راه های حسین آباد میامی به گالیکش استان گلستان و طلوبین به آزادشهر استان گلستان وراه های بین روستایی منطقه اکنون بسته است.
وزش باد شدید موجب بوران شده به گونه ای که محدوده دید رانندگان به شدت پایین آمده است .
عباس غیاثی زاده بخشدارکالپوش بااشاره به بارش برف و کولاک شدید در این بخش به ایرنا گفت : کولاک شدید تردد نیروهای راهداری برای بازگشایی مسیر های بین استانی وروستایی را مختل کرده است.
وی افزود : سرعت وزش باد اکنون در این منطقه حدود 20 کیلومتر در ساعت است که بنابه اعلام هواشناسی از بامداد فردا به 6 کیلومتر کاهش خواهد یافت.
غیاثی زاده گفت : با تلاش کارکنان راهداری ، اکنون راه دسترسی به روستاهای نردین،حق الخواجه ، باغچه ، دشت شاد ، کمردار ، کرنگ و رضوان بازمی باشد.
بخشدار کالپوش بااشاره به کولاک و یخبندان در روستاهای نام نیک،حسین آبادوطلوبین گفت :بادهیاران این روستاها هماهنگی شده و امکانات دهیاری برای رفع مشکلات احتمالی مهیاست و نیروهای راهداری و امدادی هم در آماده باش هستند.
وی تصریح کرد: اکنون فشار برق روستای حسین آباد ضعیف می باشد وبه علت کولاک شدید امکان رفع نقص وجود ندارد.
غیاثی زاده ضمن تشکراز حضورنیروهای امدادی و راهداری و شرکت توزیع برق شهرستان گفت: آن بخش از راه های روستایی که باز هستند، فقط بازنجیرچرخ رفت و آمد امکان پذیر است.
امیر تیموری رئیس اداره راه وترابری میامی نیز با اشاره به کولاک شدید بخش کالپوش به ایرنا گفت :با توجه به سرمای زیاد هوا ، تداوم بارش برف ،کولاک شدید و لغزندگی جاده ها ، مردم از سفر های غیر ضروری به کالپوش خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر لوازم گرمایشی و تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند.
وی تصریح کرد: 10 دستگاه ماشین آلات سنگین اکنون در منطقه مستقر می باشند تا پس از کاهش کولاک برف روبی مسیر بین استانی وروستایی آغاز شود.
تیموری گفت : هم اکنون پنج گروه فنی برف روبی در جاده های ارتباطی این بخش مستقر می باشند .
به گزارش ایرنا، بخش کالپوش در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران وبرف در این بخش تقریبا از اواسط پائیز شروع می شود.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان واقع است .
بخش کالپوش با بیش از 25هزارتن جمعیت دارای 12 روستا است.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.