به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز دوشنبه در آیین افتتاح مدرسه خیّرساز محمد رسول الله(ص) سمنان افزود: بیش از یک هزار خیّر ایرانی در خارج از کشور شناسایی شدند و این شخصیت های فرهیخته در نقاط مختلف جهان برای ساخت مدرسه ایرانی در خارج از مرزهای ایران اقدام می کنند.
وی خاطرنشان‌کرد: اکنون ایرانی های خارج از کشور با تاثیر پذیری از فرهنگ غربی در کشورهای مختلف در حال تحصیل هستند که این اقدام در افت فرهنگ ایرانی و اسلامی کودکان ایرانی در حال تربیت در کشورهای خارجی تاثیرگذار است.
حافظی ادامه داد: مدرسه سازی در ایران و دیگر نقاط جهان فراگیر شده است و جامعه خیران مدرسه سازی در کشور فراتر از مرزها برای عزت و سربلندی ایرانی ها تلاش می کنند.
رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور اضافه کرد: بیش از 35 درصد مدارس کشور را خیران می سازند که این امر نشان از تاثیرگذاری مثبت نیکوکاران در امر آموزش کشور است.
وی تصریح کرد: بیش از 650 هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند و بعد از انقلاب در ساخت مدارس زیادی مشارکت کردند.
حافظی گفت: فرهنگ مدرسه سازی در کشور به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد و با برنامه ریزی اصولی و هدفمند تلاش می شود تا هیچ دانش آموزی از تحصیل جانماند.
رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور ادامه داد: اولین خیر مدرسه ساز بعد از انقلاب اسلامی در کشور امام خمینی(ره) بودند و اولین کمک خیر برای ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور را ایشان پرداخت کردند.
به گزارش ایرنا، در این آیین علیرضا آشناگر استاندار، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، محمدرضا قربانی مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، علی اصغر جمعه ای رئیس خیران مدرسه ساز استان و چند تن از مدیران کل دستگاه های اجرایی و خیران مدرسه ساز استان و کشور حضور داشتند.
مدرسه خیّرساز محمد رسول الله(ص) سمنان به همت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد با اعتبار 50 میلیارد ریال همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر افتتاح شد.
در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد، 41 درصد کلاس های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و 36 درصد مدرسه ها تخریبی است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.