به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: 15 درصد سهم اشتغال و 18 درصد سهم سرمایه گذاری صنایع مربوط به صنایع متوسط و 32 درصد سهم اشتغال مربوط به صنایع کوچک این استان است.
وی با بیان این که 50 درصد سرمایه گذاری در صنایع استان سمنان مربوط به صنایع بزرگ این استان است، ادامه داد: راهبرد سازمان صنعت، معدن و تجارت تبدیل صنایع کوچک و متوسط به صنایع بزرگ و پایدار است.
اسودی اظهار داشت: صنایع بزرگ موجب اشتغال بیش از 85 نیروی انسانی می شود و اکنون سهم تعداد صنایع بزرگ در استان حدود 4 درصد از واحد های تولیدی استان سمنان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: 90 درصد از صنایع استان مربوط به صنایع کوچک و 6 درصد مربوط به صنایع متوسط است.
وی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 11 واحد صنعتی با ایجاد 461 فرصت شغلی فعال بود، خاطرنشان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی 2هزار و 12 واحدصنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان وجود دارد.
به گفته اسودی، استان سمنان در تولید و تامین اتوبوس و مینی بوس کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده و بیش از 83 درصد اتوبوس مورد نیاز کشور در این استان تولید می شود.
وی افزود: در زمان حاضر 2 هزار و 452 واحد صنعتی در استان سمنان با سرمایه‌ گذاری 110 هزار و 895 میلیارد ریال و اشتغالزایی 66 هزار و 570 نفر دارای جواز تاسیس هستند و در این شاخص استان سمنان رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده ‌است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه 2 هزار و 12 واحد تولیدی در استان سمنان دارای پروانه بهره برداری فعال است، خاطر نشان کرد: 51 هزار و 827 میلیارد ریال برای ایجاد این تعداد واحدهای تولیدی سرمایه گذاری شده و با این حجم از سرمایه گذاری زمینه اشتغال 51 هزار و 899 نفر فراهم شده است.
وی با بیان اینکه در استان سمنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط 50 معدن در زمینه استخراج سنگ، گچ و نمک فعال بود ، افزود: به برکت انقلاب اسلامی 597 معدن با اشتغالزایی برای سه هزار و 695 نفر در حال بهره برداری است که این میزان استخراج بیانگر استفاده از ظرفیت‌های بخش معدنی در این استان است.

**تثبیت اشتغال در دستور کار سازمان صمت استان سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان این که امسال با توجه به شرایط کشور تثبیت اشتغال و رونق تولید بیش از اشتغالزایی مورد توجه است، افزود: پرداخت بیش از یک هزار و 780 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 144 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در استان در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان این که بیش از یک هزار واحد تولیدی استان برای بهره مندی از تسهیلات رونق تولید امسال ثبت نام کرده اند، یادآور شد: 502 واحد تولیدی برای دریافت حدود 12هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند که 189 واحد مربوط به بخش صنعت و 313 واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر 187 واحد تولیدی استان به ارزش بیش از چهار و 800 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که سهم صنعت حدود چهار هزار و 360 میلیارد ریال و سهم کشاورزی 440 میلیارد ریال است.

**افتتاح 14 واحد تولیدی در دهه فجر امسال در سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: همزمان با چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال 14 واحد تولیدی در این استان به بهره برداری می رسد.
اسودی افزود: برای افتتاح این 14 واحد تولیدی در حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از 14 طرح آماده افتتاح در دهه فجر امسال 650 شغل در استان سمنان ایجاد می شود و این میزان ایجاد فرصت شغلی چشمگیر است.
وی با بیان این که در 6 شهرستان استان سمنان واحدهای تولیدی در دهه فجر افتتاح می شود، اظهار داشت: در هریک از شهرستان های سمنان، دامغان، شاهرود و میامی 2 واحد تولیدی، در شهرستان گرمسار پنج واحد تولیدی و در شهرستان مهدیشهر یک واحد تولیدی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
اسودی ابراز داشت: واحدهای تولیدی در زمینه مختلف مانند تولید مواد سلولزی مانند دستمال کاغذی، تولید قند کله به صورت شکسته، تولید نبات، ساخت موتورسیکلت هیبریدی و دوچرخه، در زمینه صنعت خودورسازی مانند انواع تریلر کفی، کمپرسی و تانکر، فولاد و تولید مصالح ساختمانی نوین است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در استان سمنان در مجموع 2 هزار و 12 واحد تولیدی پروانه بهره برداری گرفته اند که این تعداد واحد تولیدی 51 هزار و 899 فرصت شغلی را در این استان ایجاد کردند.
اسودی، شرکت در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای استان با حضور واحدهای تولیدی، همایش نقش اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقات ورزشی و حضور صنعتگران، اصناف و بازاریان، دیدار با فعالان اقتصادی و صنعتگران، و برگزاری جشن های پیروزی انقلاب را از جمله برنامه های سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در دهه فجر امسال عنوان کرد.
تعداد واحدهای صنعتی استان سمنان از 11 مورد در پیش از انقلاب به 2 هزار و 18 واحد در حال حاضر افزایش یافته است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.