استان سمنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف مانند صنعت، پژوهش و کشاورزی حرفی برای گفتن نداشت اما اکنون به واسطه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و چهل سال تلاش انقلاب به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است.
قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد واحدهای تولیدی در استان سمنان بسیار ناچیز بود اما امروز مایه افتخار است که بگوییم 2 هزار و 18 واحد تولیدی در این استان فعالند.
استان سمنان به خود می بالد که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به صنعت، اکنون 83 درصد اتوبوس های کشور به وسیله 2 واحد تولیدی در این استان تولید می شود و همچنین محصولات 30 واحد تولیدی این استان دارای نشان تجاری برجسته بوده و در بازار بین المللی حرفی برای گفتن دارد.
به گفته کارشناسان برای ساخت یک خودرو 9 هزار و 185 قطعه لازم است که از این تعداد 789 قطعه در استان سمنان تولید می شود که این توسعه چشمگیر در حوزه صنعت نتیجه 40 سال تلاش انقلاب اسلامی است.
از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان سمنان پیشرفت در حوزه داروهای دامی است و اکنون این استان به عنوان قطب تولید داروهای دامی در کشور شناخته شده و نیمی از داروهای دامی مورد نیاز کشور را تامین می کند.
به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، صنایع استان جزو صنایع راهبردی و اثرگذار در کشور مطرح هستند و اگر روزی تولید محصولات این استان کاهش یابد در بازار کشور نوسان قیمت و تلاطم ایجاد می شود.
بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دانشگاه های کشور به واسطه توجه به حوزه علم و پژوهش دچار تحول عظیم شدند و ایجاد تحول در دانشگاه سمنان گواه این گفته است.
دانشگاه سمنان در سال 1353 با نام مدرسه عالی تکنولوژی تاسیس شد که در حدود 500 دانشجو در پنج رشته در مدرسه عالی مشغول به تحصیل بودند و با کمتر از 10 عضو هیات علمی با مدرک کارشناسی ارشد اداره می شد اما اکنون 13 هزار دانشجو در دانشگاه سمنان مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه دارای 273 عضو هیات علمی دارای مدرک استادیاری به بالا و ارائه کننده تمام رشته های تخصصی در زمینه اقتصاد، علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی و علوم پزشکی است که از افتخارات و برکت های انقلاب اسلامی است.
ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر و توجه ویژه به این حوزه از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در استان سمنان محسوب می شود. چرا که در گذشته هنر کالایی لوکس و در اختیار قشر مرفه جامعه بود اما اکنون در سراسر این استان آثار هنری به نمایش در می آید.
افزایش 9 برابری تعداد کتابخانه ها در استان سمنان در چهل سالگی انقلاب اسلامی خود بیانگر توجه انقلاب به حوزه فرهنگ، علم، پژوهش و مطالعه است و پیشرفت های چشمگیر کشور در حوزه های مختلف که حسادت دشمن را برانگیخته به این دلیل است که سنگ بنای اولیه انقلاب اسلامی بر پایه علم افزایی و محرومیت زدایی نهاده شده است.
پیشرفت استان سمنان در حوزه کشاورزی برای هر اهل علم و فن قابل تامل است چرا که این استان با وجود کم آبی و خشکسالی در کشاورزی پیشرفت های خوبی داشته و افزایش یک هزار برابری تولید گندم نشانگر این گفته است.
آمار و ارقام گفته شده تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور و استان سمنان است، اما دشمن با ایجاد جنگ روانی سعی دارد این دستاوردها را در کشور کم اهمیت جلوه دهد در چنین شرایطی باید بیش از پیش در عرصه اطلاع رسانی برای تبیین افکار عمومی تلاش کرد.
- خبرنگار ایرنا در سمنان
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.