به گزارش ایرنا، محمد کرم محمدی جمعه در آیین آغاز دهه فجر که با حضور مسوولان شهرستان شاهرود در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد، از افزایش 20 میلیارد ریالی طرح های دهه فجر97 در شاهرود به نسبت پارسال خبر داد و افزود: 130 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 850 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و یا کلنگ زنی می شود.
وی همچنین به تصویب 19 طرح در سفر ریاست جمهوری به شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: 333 میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها تخصیص می یابد.
معاون استاندار سمنان اضافه کرد: برای 14 طرح نیز به شکل شناور اعتبار بیش ازیک هزارو 560 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
امام جمعه شاهرود هم در این آیین، دین را نخستین رکن انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: رهبری امام راحل (ره) دومین دلیل بروز انقلاب اسلامی است چرا که ایشان از دهه 30 به مبارزه با رژیم ستمشاهی پرداخته و این مبارزه در دهه 40 علنی شد و تا پیروزی انقلاب در سال 57 ادامه یافت.
حجت الاسلام عباس امینی روحیه مقاومت و شهادت طلبی مردم ایران را عاملی دیگربرای ایجاد تغییرات اساسی در نظام حکومتی کشور دانست و ابراز داشت: خدمت صادقانه مسوولان و روحانیان به مردم درواقع خدمت به دین است چراکه در غیر این صورت مردم نسبت به دین بدبین می شوند.
وی تأکید کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید شکر این نعمت را به جا آورده و با اخلاص در عمل و با توان خدمات چهار دهه گذشته را با کیفیت بیشتر ادامه داد.
به گزارش ایرنا، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ آنان، حرکت رژه موتوری و ملاقات عمومی مسوولان شاهرود با مردم در محل نماز جمعه از دیگر برنامه های نخستین روز از دهه مبارک فجر بود.
همچنین دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز با حضور مسوولان گشایش یافت. در این نمایشگاه 30 دستگاه اجرایی در 60 غرفه دستاوردهای خود را عرضه می کنند. این نمایشگاه به مدت یک هفته آماده بازدید علاقمندان است.
در دهه فجر 97 در شاهرود 130طرح عمرانی و اقتصادی بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود. از این تعداد طرح، 125 مورد با اعتبار حدود 760 میلیارد ریال عمرانی است. پنج طرح اقتصادی نیز اعتباری حدود 96 میلیارد ریال دارند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.