به گزارش ایرنا، پیشرفت های چشمگیر کشور در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با وجود دسیسه ها و کارشکنی های دشمن مایه غرور یک ایرانی است و اطلاع رسانی از این دستاوردها راهکار مقابله با توطئه دشمنان برای ایجاد جنگ روانی و ایجاد نافرمانی مدنی در کشور است.
آری پرچم ایرانی بالاست، ایرانی سربلند و سرافراز است، ایرانی جان می دهد ولی یک وجب از خاک وطن را به بیگانه نمی دهد، خواندن این جملات خواننده ایرانی را به وجد و دشمنان را از ترس به لرزه می اندازد. ایران و ایرانی پیشرفت های چشمگیری در این چهار دهه داشته که اکنون دشمنان چشم دیدن این پیشرفت را ندارند چرا که اگر قله های ترقی را با این سرعت و موفقیت طی نکرده بودیم اکنون چنین دشمنان سرسختی نداشتیم و پیشرفت و موفقیت کشور همیشه حسادت دشمنان را برانگیخته است.

** ارتقای سواد در بین زنان از دستاوردهای انقلاب
فاطمه محمدی مدرس دانشگاه خود را بچه انقلاب خواند گفت در گذشته به حکم زن بودن امکان تحصیل دشوار بود و تحصیل فقط برای قشر مرفه جامعه بود و او تحمل مشقت ها و رنج های فراوان توانسته بود در دانشگاه درس بخواند.
وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از همکلاسی هایش به دلیل دور بودن مراکز آموزشی از محل زندگی با وجود علاقه فراوان موفق به ادامه تحصیل نشدند.
وی افزود: انقلاب دید جامعه به زنان را تغییر و جایگاه و شان این قشر در اجتماع را ارتقاء داد و اکنون جوانان به برکت انقلاب مشکلی در ادامه تحصیل ندارند.
رزیتا محمودی از جوانان نسل امروز نیز گفت: برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای انقلاب و اطلاع رسانی از حقایق انقلاب اسلامی نقش مهمی در درک انقلاب بین جوانان نسل امروز دارد.
وی ادامه داد: من جوانی متولد سال 1370 هستم که انقلاب را ندیده ام و هرکسی به زعم خود تعریفی از آن دارد اما سخنرانی منطقی و جذاب متناسب با علایق و حوصله جوانان در شناخت انقلاب موثر است.

** دستاوردهای انقلاب برای مردم اطلاع رسانی شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: دستاورد انقلاب اسلامی برای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه برای آحاد مردم اطلاع رسانی شود.
آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی افزود: مشارکت مردم در برگزاری جشن ‌های بزرگداشت انقلاب ضروری است و حضور آحاد جامعه در برگزاری این آئین پررنگ‌تر شود.
وی اظهار داشت: برکت های انقلاب بسیار زیاد است و باید اقدام های انجام شده برای مردم تبیین و تشریح شود و رسانه ‌های جمعی نیز در این زمینه نقش زیادی دارند.
وی با بیان این که انجام کارهای سخت و بزرگ نیازمند برنامه ‌ریزی از پیش تعیین شده است، تبلیغات را در حصول نتیجه و خروجی مثبت در اقدام ها و کارهای فرهنگی اثرگذار دانست.
شاهچراغی با تاکید بر لزوم تبلیغات گسترده برای برگزاری جشن‌ های بزرگداشت انقلاب، تصریح کرد: باید این آئین‌ ها در شأن انقلاب برگزار شود.
امام جمعه سمنان نقش مردم را در چگونگی برگزاری این آئین ‌ها اثرگذار دانست و یادآور شد: اینگونه گرامیداشت ‌ها هر چه مردمی ‌تر برگزار شود و مردم در آن سهیم باشند خروجی مطلوب تری خواهد داشت.

** 636 طرح عمرانی دهه فجر امسال در سمنان افتتاح می شود
استاندار سمنان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 636 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 170 میلیارد ریال در ایام دهه فجر در استان سمنان افتتاح می شود.
علیرضا آشناگر افزود: 95 طرح عمرانی در سراسر استان سمنان با اعتبار یک هزار و 191 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.
وی ادامه داد: استان سمنان از لحاظ اعتبارات استانی در کشور در رتبه بیست و هشتم قرار دارد اما به لحاظ اعتبارهای ملی این استان رتبه پانزدهم در کشور را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی، ایجاد 24 منطقه ویژه و شهرک صنعتی در استان سمنان نشان از پیشرفت و ترقی این استان در حوزه صنعت و از برکت های پیروزی انقلاب اسلامی دارد.
آشناگر ادامه داد: امسال 12 هزار و 290 میلیارد ریال تسهیلات در بخش اشتغالزایی از اعتبارهای ملی برای استان سمنان در نظر گرفته شده که بیش از 37 درصد آن جذب شده و باید تلاش شود میزان جذب تسهیلات افزایش یابد.
وی یادآور شد: نسبت دانشجو به جمعیت در استان سمنان به ازای هر هزار نفر یک دانشجو است که براساس امار این استان به نسبت جمعیت از لحاظ تعداد دانشجو در کشور در رتبه اول قرار دارد.
وی ابراز داشت: آمار بیانگر رشد خیره کننده استان سمنان در زمینه علمی و پژوهشی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: جشن های برنامه ریزی شده برای پیروزی انقلاب اسلامی در راستای امیدآفرینی و خوش بین کردن مردم به دولت باشد.
استاندار سمنان گفت: استان سمنان در چهل سال انقلاب در زمینه های مختلف مانند اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و کشاورزی به موفقیت ها و دستاوردهای مطلوبی دست یافته است و که این برکات مایه فخر و مباهات است.
آشناگر افزود: نشان دادن ناکارآمدی دولت و نظام راهبرد دشمنان برای رسیدن به اهداف شومشان است و روشنگری و تببین دستاوردهای انقلاب در بین مردم راهکار مقابله با دسیسه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: استفاده از ظرفیت رسانه و سخنرانی های منطقی، قابل قبول و توجیه کننده برای نسل جوان امروز نقش مهمی در اطلاع رسانی از برکت های چهل سالگی انقلاب اسلامی و خنثی کردن دسیسه های دشمنان دارد.

** برنامه های بزرگداشت 40 سالگی انقلاب وحدت آفرین باشد
استاندار سمنان ابراز داشت: انتخاب شعار افتخار به گذشته و امید به آینده برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شعاری محوری و اثرگذار است چرا که انقلاب به واسطه تلاش و همت مردم و امام خمینی(ره) شکل گرفته است و اکنون باید با بیان دستاوردها وحدت و امید را در جامعه تقویت کرد.
آشناگر تاکید کرد: محور برنامه ریزی برای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب وحدت آفرینی، امید آفرینی و تقویت نشاط اجتماعی باشد.
وی تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها 74 پزشک در استان سمنان مشغول به فعالیت بودند اما اکنون به برکت پیروزی انقلاب اسلامی 360 پزشک متخصص و 180 پزشک عمومی و تعدادی دندانپزشک به مردم استان سمنان خدمات ارایه می دهند.
آشناگر اضافه کرد: در زمان قبل از انقلاب 38 معدن در استان سمنان فعال بودند اما بهره برداری از 243 واحد معدنی و وجود بیش از یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای افراد شاغل بیش از 10 نفر بعد پیروزی انقلاب اسلامی گواه پیشرفت های چشمگیر چهل سال تلاش انقلاب است.
وی اظهارداشت: کشاورزی از جمله حوزه هایی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های خیره کننده داشت.
استاندار سمنان بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش افزوده در بخش تولیدمحصولات کشاورزی قبل از انقلاب 2 هزار میلیون ریال بود و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این رقم به 47 هزار و 500 میلیارد ریال رسیده که امار بیانگر توجه به کشاورزی است.

** برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در دهه فجر امسال
فرماندار سمنان گفت: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های اقتصادی این استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تخفیف یک تا 40درصدی در عرضه مستقیم کالا در سمنان برپا می شود.
سید عباس دانایی با بیان این که نمایشگاه در چهار بخش در محل نمایشگاه دائمی سمنان برپا می شود افزود: نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش اول برای معرفی کالاهای تولیدی استان و در بخش دوم بمنظور معرفی دستاوردهای دستگاه های دولتی در بخش های مختلف معرفی اثار فرهنگی استان برگزار می شود.
وی ابراز داشت: برپایی نمایشگاه جاذبه های گردشگری و صنایع دستی، برگزاری شب های فرهنگی به میزبانی هر شب یک شهرستان از مهم ترین برنامه های اجرایی این نمایشگاه است.
فرماندار سمنان خاطر نشان کرد: معرفی آخرین دستاوردهای اقتصادی 40 ساله استان نقش مهمی در به روز شدن دانش و اطلاعات دارد.
وی، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در برگزاری باشکوه این نمایشگاه اهتمام ویژه داشته باشند.
دانایی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، دستاوردها و توانمندی های چهل ساله دستگاه های دولتی در قالب حداقل 36 غرفه ارائه می شود.
وی اظهار داشت: اجرای برنامه های مردم محور مانند خوراک های محلی، بازی ها، سرگرمی های محلی، اجرای رسم های محلی، نور افشانی، عرضه صنایع دستی و حضور فعال عشایر و ارائه محصولات عشایری در برپایی نمایشگاه مدنظر قرار بگیرد.
فرماندار سمنان بر استفاده از ظرفیت رسانه و تبلیغات محیطی برای اطلاع رسانی مناسب به منظور حضور پر شور شهروندان در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در استان سمنان تاکید کرد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.