به گزارش ایرنا، در این میزگرد علی اکبرهاشمی رئیس اداره صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مهدی ابوالخیریان دبیر اتحادیه گچ استان و جلال الدین صالحیان عضو اتاق بازرگانی استان سمنان حضور داشتند.
صاحبنظران در این میزگرد گفتند که فرسودگی ماشین آلات خط تولید، تخریبی بودن جاده های دسترسی به معادن گچ و کاغذبازی های اداری از چالش های اساسی در بخش توسعه صنایع گچ استان سمنان است.
حاضران در این نشست تاکید کردند: با رفع مشکلات زیرساختی و حمایت همه جانبه، بخش معدن می تواند در زمان تحریم جایگزین مناسبی برای درآمد نفتی کشور باشد.
همدلی و هماهنگی دستگاه های اجرایی در حمایت از بخش معدن به خصوص گچ سمنان از جمله درخواست های حاضران در این نشست از دولت بود.
گزارش تکمیلی این میزگرد روز شنبه 27 بهمن در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان منتشر می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار، استان سمنان در داشتن ذخایر گچ رتبه اول کشوری را دارد، از 70 نوع ماده معدنی شناسایی شده کشور 42 ماده در سمنان وجود دارد و بر اساس برآوردها، ذخایر آن به میزانی است که در صورت ایجاد فرآوری و تولید محصول نهایی فارغ از هر نوع خام فروشی بهره برداری از آن اقتصادی است.
سمنان با داشتن 561 معدن از نظر تعداد معادن رتبه پنجم و از نظر استخراج رتبه ششم کشور را دارد و 40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغالسنگ و 20 درصد کرومیت کشور در این استان تولید می شود.
استان سمنان دارای سه و نیم میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از پنج هزار و 500 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی دارد و برای چهار هزار و 200 بهره بردار این واحدها اشتغال ایجاد کرده است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.