پژمان صالحی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با آغاز فصل سرد سال و همچنین بارش برف و باران در کشور و به تبع آن در استان سمنان، میزان مراجعه مردم به منظور اهدای خون کاهش چشمگیری دارد.
وی با اشاره به اینکه سمنان از استان های معین کشور است، گفت: در طول سال هر هفته 300 تا 400 واحد خون از این استان به تهران ارسال می شود و مردم سمنان در روزهای سرد پاییزی و در زمستان از اهدای خون به منظور کمک به بیماران نباید غفلت کنند.
** اهدای خون مردم سمنانی به شهرهای دیگر
صالحی فرد بیان کرد: همه ساله در ایام سرد سال بسیاری از مراکز انتقال خون در سراسر کشور با مشکل کمبود ذخایر خونی مواجه می شوند و در صورت بروز احتمالی بحران ها و حوادث غیرمترقبه هم چون زلزله و سیل نیاز به خون و فرآورده های آن تشدید می شود.
وی تصریح کرد: اکنون شبکه ملی خون رسانی در کشور ایجاد و مرزهای استانی شکسته شده و خون اهدا کنندگان علاوه بر تامین نیاز استان به استان های نیازمند خون ارسال می شود.
** بیش از 34 هزار نفر امسال خون اهدا کردند
به گفته وی در 10 ماه امسال 34 هزار و 351 نفر در استان سمنان به منظور اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 26 هزار و 426 نفر موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تعهد استان افزایش هفت درصدی جمعیت اهداکنندگان نسبت به سال گذشته بود و اکنون در10 ماه امسال اهدای خون در این استان 10 درصد افزایش داشته و از میزان تعهد امسال فراتر رفته است.
به گزارش ایرنا، سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر هزار نفر است، این شاخص در کشور 27 و در استان سمنان 46 اهداکننده است و 79 درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند.
در استان سمنان پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار وجود دارد که همه روزه پذیرای اهداکنندگان خون هستند.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.