به گزارش ایرنا، محمدکرم محمدی پنجشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی شهرستان شاهرود افزود: مهمترین اولویت در شهرستان شاهرود تامین آب شرب و کشاورزی است که بخشی از این مهم از طریق جهاد کشاورزی دنبال می شود.
محمدی با بیان اینکه با مختصر بارش در برخی از مناطق سیل به راه می افتد، ادامه داد: با به راه افتادن سیل بزرگترین خسارات متوجه زیر ساخت های شده و صدمات جبران ناپذیری به مردم وارد می کند.
وی استفاده از آب خاکستری را دیر بازده دانست وتصریح کرد: استفاده از این آب جز وقت سوزی چیزی عاید ما نمی کند.
فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه تصفیه خانه شاهرود 30 درصد رشد فیزیکی دارد ، افزود: برای تکمیل این تصفیه خانه هیچ سرمایه گذاری اعلام آمادگی نکرده است.
محمدی افزود: از ظرفیت های موجود در شهرک صنعتی شاهرود استفاده مناسبی نشده و این شهرک نیمه فعال بوده که موجب تاسف است.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه در بخش آبیاری به روش های نوین تاکنون توفیقی نداشتیم، اظهارداشت : آبی که از زیر زمین استخراج شده و به استخرها منتقل می شود بالای50 درصد آن از بین می رود.
وی تجمیع توان کشاورزان در شهرستان را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: کشت گلخانه ای یک دهم آب کشت به روش سنتی را مصرف کرده و 12 برابر تولید محصول دارد و این امر موجب توانمند شدن کشاورز شده و بدون نیاز به کمک های دولتی روی پا خود می ایستد.
معاون استاندار سمنان تاکید کرد: در شهرستان شاهرود همه ظرفیت های گردشگری از جمله جنگل، کوهستان و کویر وجود داشته که نیازمند ایجاد زیر ساخت های مناسب است تا اشتغالی پایدار و بانشاط ایجاد شده و ریشه بیکاری در شهرستان برچیده شود.
وی تاکید کرد با توسعه گردشگری در منطقه می توان در کوتاه ترین زمان برگشت هزینه برای سرمایه گذار را فراهم کرد.
محمدی ایجاد جاده، تامین آب، سرویس بهداشتی و نمازخانه را از زیرساخت های لازم مناطق کردشگری خواند و اظهارداشت: با ایجاد زیر ساخت ها به معیشت روستاهای این مناطق کمک شده و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می کند.
فرماندار شاهرود از مسوولان خواست در ارائه طرح های اولویت دار شهرستان از نظر صاحب نظران دانشگاهی و نخبگان شهرستان استفاده کنند تا در توسعه و ایجاد اشتغال موفقیت بیشتری داشته باشند.
حمیدرضا عزیزالدین معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در این نشست گفت : توافقی با استاندار سمنان مبنی براولویت هایی با عنوان محورهای راهبردی اصلی توسعه استان در سال 1398 انجام شده است.
عزیزالدین با بیان اینکه هشت اولویت در توسعه استان تعریف شده، افزود: تامین آب آشامیدنی پایدار و صنعت از طریق انتقال بین حوزه ای و تاکید برافزایش بهره وری آب ، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان برپایه محصولات پروتئینی، تحقق راهبرد سمنان مقصد تازه گردشگری یعنی تغییر جایگاه سمنان از معبر به مقصد، جلب مشارکت بنگاه های توسعه ای و اقتصاد مناطق مستعد استان، تکمیل کریدور ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب در گستره استان، اجرای هزارهکتار گلخانه و سایه بان در اراضی کشاورزی، تکمیل مطالعات اکتشافات مقدماتی و توسعه زیر ساخت های معدنی در پهنه استان با هدف توسعه صادرات محصولات نهایی، توسعه انرژی های نو با تاکید بر استفاده از انرژی خورشیدی را اولویت های هشتگانه تعریف شده خواند.
وی با بیان اینکه هر کدام از این اولویت ها به یک دستگاه اجرایی محول شده، افزود: دستور العمل هایی برای اجرای آن ها ابلاغ شده که باید تا پایان بهمن ماه برنامه های عملیاتی ابتدایی را تدوین کرده سپس در اختیار شورای برنامه ریزی قرار داده و در آخر بعنوان یک برنامه مصوب اجرا شود.
عزیزالدین افزود: در برنامه های ارائه شده باید نشان داده شود که با اجرای آن چه تاثیری در استان مشاهده خواهد شد.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان تهیه برنامه های عملیاتی را ضروری دانست و اظهارداشت: در ارائه برنامه ها باید اهداف کلی تبیین شده و اهداف کمی نیز مشخص و تعیین شوند که چه اهدافی در هر سال با چه حجم از عملیات انجام می شود.
وی با تاکید براینکه 2 طرح مهم اولویت دار باید تا 13بهمن به استان اعلام شود، افزود: نحوه تامین مالی این طرح ها، بخشی از اعتبارات دولتی و عمومی ، منابع توسعه ملی، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، بورس و خیرین را شامل خواهد شد.
عزیزالدین تصریح کرد: خروجی اقتصاد مقاومتی باید در نهایت بر روی زمین باشد تا مردم آن را حس کرده و تاثیر آن را در زندگی خود ببینند.
نشست کمیته برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی با حضورمعاون استاندارو فرماندارشاهرود و جمعی از مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی درتالارولایت فرمانداری شاهرود برگزارشد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.