به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری و راهبردی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه سمنان، با بیان این که مطلوب بودن شرایط زندگی، عامل جذب مهاجر به این استان است، افزود: بعد از سمنان استان های البرز، یزد و تهران بیشترین نرخ مهاجرت پذیری را دارند.
وی ادامه داد: مهاجرپذیر بودن نشان از توسعه و ترقی شاخص های انسانی است و افزایش طول عمر و امید به زندگی، افزایش نرخ باسوادی و سهم درآمد سرانه مردم از سرانه ناخالص ملی در استان سمنان نشان از این توسعه بوده و از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.
وی با بیان این که میانگین امید به زندگی در استان سمنان 80 سال و متوسط این شاخص در کشور حدود 75 سال است، ابراز داشت: بالابودن شاخص امید به زندگی در استان سمنان نسبت به میانگین کشوری نشان از عملکرد خوب در حوزه سلامت و از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است.
آشناگر تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از دیگر برکت های انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه مستقر شده در کمال آزادی و بدون وابستگی به قدرت های بزرگ دارای دستاوردهای بزرگی در زمینه نظامی، علمی، پزشکی، اقتصادی و کشاورزی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و نشان دادن ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است اطلاع رسانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نقش مهمی در امید آفرینی، تقویت اعتماد عمومی، تقویت وحدت و انسجام در کشور دارد.
استاندار سمنان با اشاره به شعار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مبنی بر افتخار به گذشته و امید به آینده تاکید کرد: برنامه تدارک دیده شده برای بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی بر پایه تقویت اعتماد عمومی، وحدت آفرینی، مردم محور و امید آفرین باشد.
به گزارش ایرنا، در چهارمین نشست شورای سیاست گذاری و راهبردی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی حضور داشتند و درباره برگزاری هر چه بهتر برنامه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.