غلامرضا محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: موسسه خیریه بیمارستان ولایت به عنوان اولین موسسه خیریه بیمارستانی استان سمنان در سال 96 تشکیل و در سال 97 به ثبت رسیده است.
رئیس بیمارستان ولایت اضافه کرد: این موسسه خیریه در راستای سیاست های کشور برای سامان دهی و هدایت کمک های خیران در حوزه سلامت ایجاد شد، افراد حاضر در هیات موسس و هیات مدیره این موسسه از خیران و نخبگان شهرستان دامغان هستند.
محمدی تصریح کرد: اعضای این موسسه مشغول برنامه ریزی در حوزه سامان دهی کمک های خیران هستند.
وی اضافه کرد: این موسسه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی، فضای فیزیکی مورد نیاز و تامین نیازهای بیماران داخل و خارج شهرستان که برای درمان دچار مشکل هستند سامان دهی شده است.
محمدی گفت: به لطف خیران شهرستان، تا کنون کمک های خوبی از مردم نیک اندیش شهرستان جمع آوری شده است که با توجه به نیازهای بیمارستانی هزینه می شود.
محمدی، به قرار داشتن دامغان در محور شرق به غرب و شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی دامغان، تعداد زیادی از افراد مجروح در سوانح جاده ای و ترافیکی به بیمارستان ولایت دامغان مراجعه می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به قرار داشتن بیمارستان ولایت در حاشیه شهر و نبود دسترسی سریع برای همراهان به بیمارستان، ساخت یک همراه سرا در این بیمارستان توسط موسسه خیریه در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این همراه سرا با زیربنای 350 مترمربع در 2 طبقه و هر طبقه دارای هشت پانسیون مجزا توسط محمدعلی ترابی، از خیران دامغانی در حال ساخت است که در چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
محمدی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این همراه سرا، بیش از پنج میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی افزود: خرید دستگاه دیالیز، صندلی های تخت شو ویژه همراهان برای کلیه اتاق های بیمارستان، دستگاه های مانیتوری و پالسوکسی متر و تجهیزات دیگر مورد نیاز بیمارستان توسط این موسسه در کنار منابع دولتی خریداری شده است.
رئیس بیمارستان ولایت دامغان خاطرنشان کرد: اعضای این موسسه شامل هفت نفر هیات مدیره و یک بازرس است که همگی به صورت افتخاری همکاری می کنند و عموم مردم نیز که تمایل به کمک به موسسه خیریه بیمارستان ولایت را داشته باشند می توانند در این موسسه حضور پیدا کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای یک بیمارستان دولتی 160 تختخوابه، یک کلینک تخصصی ویژه، 11 مرکز خدمات جامع سلامت و 32 خانه بهداشت است.
این شهرستان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.