به گزارش ایرنا، سید حسن میرعماد روز دوشنبه در نشست خبری در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: برای بهره بهرداری از 725 طرح آماده افتتاح در دهه فجر، 840 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: از 725 طرح آماده بهره برداری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 703 طرح در حوزه عمرانی و 22 طرح در زمینه تولید است، با افتتاح این طرح ها یک هزار و 186 شغل به صورت مستقیم و یک هزار و 239 شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد می شود و 2 هزار و 37 خانوار از مزایای طرح ها استفاده می کنند.
میرعماد تصریح کرد: طرح های عمرانی و تولیدی در زمینه حفظ خاک و مدیریت منابع آبی، عشایری، صنایع تبدیلی در حوزه تولید نهاده دامی، دسته بندی و فرآوری پسته، ایجاد گلخانه و دامداری است.
وی خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال در شهرستان سمنان 49 طرح، در دامغان 113 طرح، در گرمسار 130 طرح، در شاهرود 241 طرح، در سرخه 49 طرح، در میامی 64 طرح و در مهدیشهر 16 طرح به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: در زمان قبل از انقلاب تولید محصولات کشاورزی استان سمنان در حدود 250 هزار تن بود، اما اکنون به برکت پیروزی انقلاب اسلامی این میزان به یک میلیون و 500 هزار تن افزایش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در دوران قبل از انقلاب کشور در زمینه تامین کالاهای اساسی مانند گندم، فرآورده پروتئینی و روغن وابسته به کشورهای دیگر بود، اما پس پیروزی انقلاب اسلامی 90 درصد نیاز کشور در داخل کشور تامین می شود.
به گزارش ایرنا، 198 هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت 54 هزار هکتار آن اراضی باغی، 110 هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.