نوید دانایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هدف از افتتاح این کلینیک ارائه خدمات پزشکی و توانبخشی، آموزش و درمان به سالمندان استان است، خدمات دیگر مرتبط با سالمندان مانند فروشگاه های عرضه سمعک و عینک به منظور دسترسی آسان برای این افراد در این کلینیک پیش بینی شده است.
دانایی با اشاره به اینکه در سال های اخیر جمعیت سالمندان در استان سمنان رو به افزایش است، توجه به این گروه سنی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: تشخیص، درمان بیماری ها و سندرم های شایع سالمندان، غربالگری و پیشگیری از عوامل موثر در ایجاد ناتوانی و وابستگی سالمندان از دیگر اهداف راه اندازی این کلینیک است.
وی ادامه داد: ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی این قشر از جامعه از ضرورت های افتتاح کلینیک طب سالمندی محسوب می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 750 مترمربع و 10 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی بنا در گام اول راه اندازی می شود.
کلینیک طب سالمندی در ضلع جنوبی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی واقع است.
دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهد‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.