محمد سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: امسال با صدور مجوز خروج برای 53 هزار راس دام از استان، صدور این مجوز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافت.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: 43 هزار راس دام مجوز خروج از استان را در 9 ماه سال گذشته دریافت کردند که این میزان در 9 ماه امسال به 53 هزار راس رسید.
وی ادامه داد: آمار خروج دام از استان سمنان به صورت غیررسمی 30 تا 40 درصد بیشتر از آمار مذکور است.
وی با اشاره به اینکه تفاوت قیمت علت خروج دام از سمنان است، گفت: خریداران دام در خارج از استان سمنان، قیمت بالاتری را به فروشندگان بابت هر راس دام پرداخت می کنند که این امر سبب گرایش آنان به فروش دام های خود در خارج از استان شده است.
سعیدی اضافه کرد: سود بیشتر حاصل از فروش دام در خارج استان سمنان، افزایش درخواست برای خروج دام را نیز به همراه داشته است.
**توقیف 144 محموله غیر مجاز در سمنان
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به همکاری این اداره کل و نیروی انتظامی در مبارزه با متخلفان، بیان کرد: در 9 ماه امسال 144 مورد محموله غیر مجاز متوقف شد که این رقم در سال گذشته 300 مورد بوده است.
وی بر توجه ویژه دامپزشکی بر حفظ سلامت و بهداشت دام تاکید و بیان کرد: از آنجا که حفظ سلامت دام ها و انسان یک رابطه دوسیه است، اداره کل دامپزشکی استان سمنان با حساسیت ویژه این امر را پیگیری می کند.
سعیدی با اشاره به اینکه در قاچاق دام قرنطینه و نظارت بر بهداشت و سلامت دام صورت نمی گیرد، گفت: قاچاق دام علاوه بر اینکه مستقیم با سلامت انسان ها ارتباط دارد، منافع و مصالح ملی را نیز به مخاطره می اندازد.
وی از شهروندان این استان خواست موارد قاچاق دام را به دامپزشکی یا پلیس گزارش کنند تا قاچاقچیان تحت تعقیب قرار گیرند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شهروندان می توانند هرگونه تخلف و مشاهده موارد مشکوک را با تلفن 1512 به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور پیگیری گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون 600 هزار راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.