به گزارش ایرنا، سعید هژبری عصر شنبه در نشست خبری با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اداره کل نوسازی مدارس سمنان، افزود: کمبود فضای آموزشی یکی از مهم ترین چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان سمنان است و ساخت 42 مدرسه 6 کلاسه نیاز مناطق مسکن مهر به فضای آموزشی را رفع می کند.
وی ادامه داد: به دلیل کمبود فضای آموزشی، مدارس در مناطق مسکن مهر استان سمنان به صورت 2 نوبته فعال هستند و رفع این چالش نیازمند تامین اعتبار و عزم جدی است.
وی اظهار داشت: زمین به اندازه کافی در مناطق مسکن مهر استان سمنان برای ساخت فضای آموزشی وجود دارد، اما کمبود اعتبار ساخت مدرسه را با چالش و تاخیر مواجه کرده است.
هژبری تصریح کرد: به دلیل کمبود فضای آموزشی، برخی کلاس ها در مدارس مسکن مهر استان سمنان 40 نفره هستند که برای کیفیت بخشی به آموزش باید تامین اعتبار برای افزایش فضای آموزشی در دستور کار قرار بگیرد.
وی بیان کرد: اعتبار لازم برای ساخت 42 مدرسه مورد نیاز مناطق مسکن مهر استان سمنان با احتساب 40 میلیارد ریال برای ساخت هر مدرسه، یک هزار و 680 میلیارد ریال است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ساخت مدرسه مطالبه مردم ساکن در مناطق مسکن مهر است و استفاده از ظرفیت مردمی و کمک خیران در رفع نیاز ساکنان این مناطق موثر است.
به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به منظور افتتاح مدرسه 6 کلاسه مسلم بن عقیل(ع) گرمسار، کلنگ زنی مدرسه بدر ایوانکی، بازدید از پژوهش سرای گرمسار، کلنگ زنی مدرسه شیخ مفید گرمسار، بازدید از دبستان سمیه آرادان و شرکت در چند نشست تخصصی در برنامه ای یک روزه به استان سمنان سفر کرده است.
در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 متر مربع و 120 هزار دانش آموز وجود دارد، به ازای هر 200 واحد مسکونی باید درمانگاه، مسجد و مدرسه راه اندازی شود، اما در جوار مناطق مسکن مهر استان سمنان این راهبرد به معنی واقعی اجرایی نشده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.