مهرالله رخشانی مهر عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در جریان سفر یک روزه به استان سمنان، افزود: در کشور 370 هزار کلاس درس غیرایمن وجود داشت، بخش زیادی از کلاس های درس کشور ایمن سازی شد و 136 هزار کلاس درس به دلیل نبود زیرساخت استانداردسازی نشده است.
به گفته وی، ایمن سازی فضاهای آموزشی از سال 1392 از محل عوارض گازرسانی آغاز شد و از این محل یکهزار میلیارد ریال صرف ایمن سازی 234 هزار کلاس درس شد.
رخشانی مهر ادامه داد: فقدان لوله کشی گاز در استان سیستان و بلوچستان نوعی چالش زیرساختی محسوب می شود و همین موضوع موجب شده تا زمینه برای جایگزینی بخاری نفتی فراهم نباشد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: برای رفع چالش بخاری نفتی راهکار ایجاد سامانه حرارتی مرکزی با سوخت گازوئیل در نظر گرفته شده است که تامین سوخت شرط اولیه است.
رخشانی مهر ابراز داشت: در صورت تامین زیرساخت مانند لوله کشی گاز یا تامین سوخت در مناطق مرزی کشور و تامین اعتبار لازم 136 هزار کلاس درس غیرایمن تا 2 سال آینده ایمن سازی می شود.
وی بیان کرد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به منظور تامین اعتبار برای ایمن سازی مدارس افزایش عوارض گازرسانی از 20 درصد به 50 درصد را پیشنهاد داده است و در صورت تصویب این مصوبه در صحن علنی مجلس، اعتبار مورد نیاز تامین می شود.
رخشانی مهر خاطر نشان کرد: آموزش مدیران، معلمان و دانش آموزان نقش مهمی در افزایش ایمنی دارد و سازمان نوسازی مدارس بیش از 100 شاخص را برای آموزش ایمنی در مدارس تعریف کرده است.
وی یادآور شد: برای تامین زیرساخت و ایمن سازی مدارس 12 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در صورت تصویب مصوبه افزایش عوارض گازرسانی، هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای ایمنی سازی مدارس تامین می شود.
به گفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، امسال 2 هزار و 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات گاز برای استاندارسازی سامانه های گرمایشی مدارس کشور به استان های مختلف اختصاص یافته است.
وی، ظرفیت استفاده از مشارکت مردمی را در تسریع ایمن سازی مدارس موثر عنوان کرد و افزود: دولت 6 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مشارکتی در نظر گرفته است که این میزان اعتبار چشمگیر است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در لایحه بودجه سال آینده سهم مشارکت دولت در ساخت مدرسه 10 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تامین و تخصیص این اعتبار گره گشا است.
به گزارش ایرنا، رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به منظور افتتاح مدرسه 6 کلاسه مسلم بن عقیل(ع) گرمسار، کلنگ زنی مدرسه بدر ایوانکی، بازدید از پژوهش سرای گرمسار، کلنگ زنی مدرسه شیخ مفید گرمسار، بازدید از دبستان سمیه آرادان و شرکت در چند نشست تخصصی در برنامه ای یک روزه به استان سمنان سفر کرده است.
در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد، 41 درصد کلاس های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و 36 درصد مدرسه ها تخریبی است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.