به گزارش ایرنا ،حجت‌الاسلام محمد حسین پور پنجشنبه شب در جمع تعدادی از مبارزین انقلابی شاهرود در دانشکده معدن دانشگاه صنعتی شاهرود افزود : هرچند مدت زیادی از حوادث روزهای انقلاب گذشته ، مرور خاطرات آن دوران نکته های جدید را نمایان می کند.
وی تاکید کرد: در دوران ستم شاهی اقتصاد ، کشاورزی و معیشت مردم با مشکلات فراوان روبرو بود چرا که کشور درانحصار خان های مناطق مختلف کشور قرار داشت.
وی با بیان اینکه تاکنون 12 شهید شاهرودی روزهای انقلاب شناسایی شده اند ، ادامه داد: اسناد و مدارک در این حوزه جمع بندی و تکمیل خواهد شد.
وی شهیدان سید جعفر میرغفوریان ،قربانعلی میرآخوری ،ولی الله محمدی ،محمد مهدی کریمی ،نرگس قصابان ،ناصر بیاری ،شیخ محمد حسین باقری ،رجبعلی کریمی ،شیخ حسین حیدری ،محمد مهدوی میقان ،اسحاق احسانفر و علی اصغر مخبریان را از جمله شهدای شاهرودی روزهای نخست انقلاب برشمرد.
رئیس موزه آب تکیه برنجی شاهرود هم در این نشست گفت: اسناد و مدارک تاریخ کهن به همراه روزهای نخست انقلاب و تاریخ مشروطه در حال جمع آوری است .
عبدالحسین برنجی افزود: شاهرود قدمتی بین هفت تا 9 هزار سال دارد و از زمان ناصرالدین شاه نخستین عکس شاهرود در این موزه نگهداری می شود .
وی تاکید کرد: فعالیت های سیاسی در شاهرود ازتاریخ مشروطه آغاز شده و نخستین نماینده مجلس استان سمنان در آن دوران از شاهرود وارد مجلس شده است.
حجت الاسلام علی اکبر معصومی یکی از مبارزان اول انقلاب هم با بیان این که نهضت امام خمینی (ره) سه بخش داشت، افزود: بخش اول اعتراض امام راحل به کاپیتولاسیون ، بخش دوم تئوری و نقشه راه حکومت اسلامی با عنوان ولایت فقیه و مرحله سوم انقلاب پس از 19 دی تا پیروزی بوده است.
در این نشست مهدی اسماعیلیان و حجت الاسلام محمد حسن جناتی خاطراتی از روزها نخست انقلاب و مبارزه با رژیم پهلوی را بیان کردند .
سردار ناصر شعبانی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز از دیگر مهمانان این نشست با بیان گوشه هایی از تاریخ انقلاب به نحوه جمع آوری و تحریر کتاب 'بررسی روند تاریخی انقلاب اسلامی در استان سمنان ' از سال 1285 تا 1358 هجری شمسی اشاره کرد.
در این مراسم سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم شاهرود که 20 آبان ماه 1385 بیان شده بود ، پخش شد.
همچنین در این نشست بازگشت بقایای پیکر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس پس از 35 سال به دیار خود شاهرود هم اعلام شد.
براین اساس بقایای پیکر شهید حسین جودانه ساعت 15و 30 دقیقه روز یکشنبه در شاهرود مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
ساعت 18 نیز بعداز نماز مغرب و عشاء در مسجد غربای شاهرود مراسم وداع باشهید انجام و صبح روز دوشنبه از محل کانون بسیج جوانان شاهرود تا روستای خیج تشییع و به خاک سپرده می شود.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.