به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت روز سه شنبه به خبرنگاران در سمنان بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این دوره آموزش خبرنگاری ویژه اعضای کانون مساجد در کلاس آموزشی مجتمع فرهنگی و هنری مهر شاهرود برگزار شد.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با مباحث عمومی و تخصصی خبرنگاری آشنا شدند.
فضیلت ایجاد شبکه قوی و منسجم اطلاع رسانی از رویدادهای مختلف، مقابله با آسیب ها و هجمه های تبیلغاتی رسانه های بیگانه، ارتقای سواد رسانه ای در مواجهه با شایعه ها و اخبار کذب را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.
وی اضافه کرد: ایجاد شبکه ای منسجم از خبرنگاران آموزش دیده برای انجام فعالیت های رسانه ای و پشتیبانی محتوایی از رسانه ها از دیگر اهداف این طرح است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: در این طرح استفاده از ظرفیت های موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد برای فعالیت در حوزه اطلاع رسانی و جلب مشارکت عمومی برای پوشش رسانه ای فعالیت های جاری در حوزه مساجد م نظر است.
وی گفت: معرفی رسانه های ارتباط جمعی، عناصر خبر، معرفی اصول مصاحبه، تعریف خبر و مبانی آن، تفاوت روایت خبر در رسانه های مختلف از قبیل رادیو و تلویزیون و سبک های خبر نویسی، سبک های خبرنویسی، منبع و لید نویسی، تیتر و کارگاه آموزشی تمرین خبرنویسی، در این دوره آموزشی مطرح شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: شرکت کنندگان این دوره آموزشی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، به صورت خبرنگار افتخاری مشغول فعالیت می شوند.
٢٤٩ کانون فرهنگی هنری مساجد با بیش از 16 هزار نفر عضو در استان سمنان وجود دارد که 93 کانون در روستاهای این استان فعالیت دارند.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.