به گزارش ایرنا، افزایش زیرساخت های نوین کشاورزی، توسعه عمرانی، پیشرفت های علمی، فناوری و دانشگاهی و اقتصادی شدن حوزه های گردشگری، صنایع دستی و رونق صنعت، محرومیت زدایی و افزایش سطح سواد، از خدمات نظام جمهوری اسلامی برای ارتقای سطح زندگی در این خطه بوده است.

**تامین زیرساخت های روستایی دستاورد انقلاب اسلامی
یک بانوی کهنسال ساکن روستای ده صوفیان گفت: در زمان طاغوت سطح بهداشت و درمان در روستاها بسیار پایین بود و بسیاری از زنان و کودکان این روستا به دلیل نبود امکانات بهداشتی جان خود را از دست می دادند.
فاطمه مشتاقیان گفت: 2 فرزند من به دلیل نبود امکانات بهداشتی و نبود آموزش در اثر بیماری در سن 2 و پنج سالگی فوت شدند.
وی ادامه داد: اکنون تمام امکانات مهیا است و جوانان امروز با شکایت از وضعیت امروز جامعه ناشکری می کنند.
وی ابراز داشت: پیش از انقلاب در خانه ها آب لوله کشی وجود نداشت و همه روزه باید مسافت طولانی را برای ظرف شستن، لباس شستن و تامین آب آشامیدنی طی می کردیم.
این خانم روستایی تصریح کرد: در زمان پیش از انقلاب در خانه ها برق وجود نداشت و برای تامین روشنایی منزل از فانوس استفاده می شد که برای تامین نفت باید ساعت های طولانی در صف فروش نفت منتظر می نشستیم.
یک پیرمرد روستایی اهل فولادمحله گفت: پیش از انقلاب در این روستا سطح سواد به دلیل دوری از شهر پایین بود اما اکنون این روستا دارای مدرسه است.
فولادی افزود: وجود پاسگاه پلیس، راه آسفالت، پایگاه اورژانس، آب آشامیدنی لوله کشی و اجرای طرح هادی همه از دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی است.

**دستاوردهای انقلاب اسلامی اطلاع رسانی شود
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: در این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار ارزشمندی فراهم شد که مردم اطلاع دقیق از این توفیقات ندارند و ضرورت دارد این دستاوردها به منظور تقویت نشاط اجتماعی اطلاع رسانی شود.
حسن سعدالدین با اشاره به بخشی از دستاوردهای انقلاب برای استان سمنان، یادآور شد: 83 درصد اتوبوس های کشور در سمنان تولید می شود که این آمار خود گواه دستاوردهای انقلاب شکوهمند نظام جمهوری اسلامی ایران است.
سعدالدین خاطرنشان کرد: استان سمنان قطب تولید داروهای دامی است به طوری که حدود نیمی از داروهای دامی کشور در این استان تولید می شود و اطلاع رسانی این آمارها موجب دلگرمی و زمینه ساز نشاط و تقویت امید در جامعه می شود.
به گفته وی، وفاق بین دستگاه های اجرایی دستاوردهای انقلاب را اثرگذارتر نشان می دهد و مسوولان دستگاه های اجرایی عملکرد خود را به صورت یکپارچه و با عنوان عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران و از برکات انقلاب اسلامی بیان کنند.
وی یادآور شد: در دهه 50 فقط 10 درصد مناطق روستایی از نعمت آب آشامیدنی و یک درصد از نعمت برق برخودار بودند، اما اکنون بیش از 65 هزار روستا بالای 20 خانوار کشور از نعمت گاز، برق، آب و تلفن برخوردار هستند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی ، نوسازی و تحول ادارای استانداری سمنان، زیرساخت هایی مانند سد، جاده، نیروگاه، برخورداری مردم از برق، گاز، آب آشامیدنی و شبکه مخابرات را از جمله دستاوردهای انقلاب برشمرد.
سعدالدین اضافه کرد: در حوزه اجتماعی نیز آزادی بیان، توسعه بخش درمان، سلامت و بهداشت و توسعه ساختارهای فرهنگی و هنری از برکات انقلاب اسلامی است.
وی با بیان این که تمام کشورها در شرایط کنونی جهان دارای مشکلات اقتصادی هستند و این مساله مختص ایران نیست، بیان کرد: مسوولان دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تا شکاف طبقاتی در کشور کاهش یابد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی استانداری سمنان تصریح کرد: مشکلات کشور با همدلی و هم افزایی مردم و مسوولان قابل حل است و توجه به منویات رهبر انقلاب گره گشا است.

**نرخ باسوادی سمنان بعد از انقلاب به 98 درصد رسید
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نرخ با سوادی در استان سمنان با گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران رشد چشمگیر داشته و اکنون نرخ با سوادی در این استان 98.5 درصد است.
محمد دستورانی افزود: در سال 1355میزان با سوادی در بازه سنی 10 تا 49 سال 62 درصد بود و براساس آخرین سرشماری در سال 1395 نرخ باسوادی در این استان 98.5 درصد بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: در 39 سال گذشته 70 هزار نفر از نعمت سواد بهره مند شدند.

**محرومیت زدایی دستاورد ماندگار انقلاب اسلامی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: حمایت از نیازمندان و محرومیت زدایی سرلوحه کار کمیته امداد بوده و برای تحقق این راهبرد اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است .
سیدجواد رضوی افزود: از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان سمنان این است که هیچ یتیم نیازمندی وجود ندارد و به طور میانگین ماهانه به هر یتیم سه میلیون و 600 هزار ریال پرداخت می‌شود.
وی اظهار داشت: نظام حاکم بر کشور قبل از انقلاب همراه محرومان نبوده و اما نظام جمهوری اسلامی بر اساس دین ومذهب و کمک به نیازمندان است.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: امروز کسانی که به انقلاب اسلامی گرایش پیدا کردند، افراد بزرگ و جریان‌ساز هستند و این امر نشان از قدرت و صلابت انقلاب دارد.
رضوی با اشاره به اینکه کمیته امداد از نهادهایی است که پس از انقلاب به‌صورت جهادی و نهادی عمل کرده است، ادامه داد: این نهاد سعی کرد تا تمام وظیفه محوله جمهوری اسلامی را عملیاتی کند.
وی، کلنگ‌زنی 40 واحد مسکونی روستایی، افتتاح 20 خانه بهداشت روستایی، اعزام 40 کاروان 40 نفره به مشهد، قم و راهیان نور از برنامه‌های شاخص کمیته امداد استان سمنان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، برگزاری جشنواره قرآن و نهج‌البلاغه برای مددجویان روستایی، اعزام 40 تیم خدمت‌رسانی به روستاها از سوی علوم پزشکی، تعهد تجهیز و افتتاح 45 خانه ورزش روستایی، احداث هفت زمین چمن روستایی و احداث و واگذاری 41 زمین و سالن ورزشی روستایی را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

**پیشرفت های علمی بی نظیر بعد از انقلاب
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان گفت: چهل سال تلاش نظام جمهوری اسلامی برای توسعه و بالندگی کشور دستاوردهای زیادی در بخش های مختلف تولید علم، دانشگاه، اختراعات و فناوری داشته است.
داود فیض، با بیان این که براساس مراجع معتبر جهان، کشور به لحاظ تولیدات علمی در رتبه هفدهم قرار دارد، افزود: اکنون کشور ایران جزء 10 کشور جهان در ساخت زیر دریایی سبک است.
وی ادامه داد: ایران دومین کشور جهان در تولید نانو دارو، هفتمین کشور در جهان و اولین کشور در خاورمیانه در زمینه نانو فناوری است.
به گفته فیض، کشور از لحاظ فناوری انرژی خورشیدی در جایگاه چهارم جهان قرار دارد و باید برای بهره برداری از این فناوری بیش از پیش تلاش شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با بیان این که ایران جزء 12 کشور جهان در داشتن بانک سلول بنیادی غیرجنینی و تولید کننده داروهای نوترکیب است، اظهارداشت: این آمارها تنها بخشی از دستاوردهای چهل سال تلاش نظام جمهوری اسلامی ایران است.
فیض بیان کرد: تولید علم و فناوری درون زا و بومی افتخاری برای کشورهاست و اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش بومی توانسته به این رویای قبل از انقلاب جامعه عمل بپوشاند.
وی با اشاره به ارتقا وضعیت آموزشی استان سمنان بعد از انقلاب اسلامی یادآور شد: قبل از انقلاب یک هزار و 527 دانشجو در پنج دانشگاه و در زمان حاضر 75 هزار دانشجو در 63 دانشگاه فعال در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان گفت: در بسیاری کشورها شرکت های دانش بنیان وجود ندارد و فعال بودن بیش 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور دستاورد بزرگی محسوب می شود.
وی ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را منشاء تحولات جدید و عامل توسعه عنوان کرد و ابراز داشت: بر اساس سند افق چشم‌انداز تا سال 1404 باید20 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شود.
فیض با بیان این که استان سمنان از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان جایگاه دوازدهم بین 31 استان را دارد، افزود: سمنان به نسبت جمعیت از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: استان سمنان 57 شرکت دانش بنیان تایید شده وجود دارد ولی تعداد شرکت های دانش بنیان متقاضی بیش از این است.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان ابراز داشت: قبل از انقلاب تعداد اختراعات در کشور انگشت شمار بود، اما بعد از انقلاب تعداد اختراعات افزایش یافته است.
فیض با اشاره به اینکه در دنیا به طور متوسط از هر سه هزار اختراع یک مورد به مرحله تجاری سازی می رسد، تاکید کرد: در ایران این معدل در شرایط بسیار بهتری از دنیا قرار دارد.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان بیان کرد: 23 مخترع سطح سه در استان وجود دارد که نسبت به جمعیت تعداد قابل توجهی است.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان افزود: از 23 مخترع، 15 اختراع در فرآیند تجاری سازی قرار دارد و 2 اختراع به سطح 2 رسیده است که به معنای رسیدن به مرحله تجاری سازی کامل و ورود به بازار است.

** انقلاب اسلامی تبلور اندیشه ها است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: انقلاب اسلامی تبلور اندیشه ها و مبتنی بر باور دینی و ملی است و رمز ماندگاری این انقلاب مردمی تکیه بر همین ارزش هاست.
حجت الاسلام والمسلیمن علی اصغر فضیلت افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمندی داشته است و برای تقویت نشاط اجتماعی باید این دستاوردها برای مردم آگاه سازی شود.
وی، با اشاره به شعار بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مبنی بر تکیه بر گذشته، امید به آینده، ادامه داد: برای موفقیت های روزافزون باید بیش از پیش تلاش کرد.
به گفته فضیلت ، حوزه آثار هنری پیش از انقلاب بسیار ضعیف بود اما اکنون حوزه های مختلف هنری مانند شعر، خوشنویسی، تئاتر، هنرهای تجسمی پیشرفت چشمگیر داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: برای بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 100 برنامه در نظر گرفته شده است.
فضیلت، دیدار با هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، برگزاری ١٦ برنامه قرآنی فرهنگی، پخش فیلم با موضوع انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه های فرهنگی در موضوعات کتاب، نقاشی و محصولات فرهنگی، برگزاری شب شعر آئینی، رونمایی از موسیقی حماسی با موضوع حمایت از کالای ایرانی و برگزاری مسابقه های فرهنگی از جمله طراحی پوستر، شعر انقلاب و نیز فراخوان مسابقه عکاسی شکوه حضور را از برنامه های کارگروه اجتماعی فرهنگی استان سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

**جایگاه زنان پس از انقلاب تقویت شد
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان گفت: در آیین و فرهنگ ایرانی و اسلامی عدد 40 مقدس است و 40 ساله شدن انقلاب اسلامی معجزه و دستاورد بزرگی است.
زینب کرکه آبادی افزود: بعد از انقلاب اسلامی جایگاه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زنان ارتقا یافته است و افزایش شمار زنان تحصیل کرده در کشور گواه این گفته است.
وی ادامه داد: سند ارتقای زنان برای اولین بار در استان سمنان در حال تدوین است و در این سند به تمامی حوزه های مربوط به زنان در زمینه اشتغال، تحصیل، بهداشت، جایگاه سیاسی و اجتماعی پرداخته می شود که از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
به گفته کرکه آبادی، برگزاری 2 هزار و 300 برنامه مختص زنان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان سمنان تدارک دیده شده است.
وی، ایجاد 10غرفه فروش برای تولیدات و دست سازه های زنان استان در ورودی و خروجی شهرها از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای زنان در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.
وی، برپایی نمایشگاه های توانمندی ها، نمایشگاه عکس بانوان، افتتاح پارک بانوان، افتتاح مهد کودک شبانه روزی، برگزاری جشنواره و همایش به منظور تجلیل از زنان کارآفرین را از جمله برنامه های پیش شده برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد.
به گفته مقام معظم رهبری، چهل سالگی انقلاب پیری و دوران عقب گرد انقلاب نیست، بلکه دوران نشاط و پختگی انقلاب اسلامی است.
انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین رخداد نیمه قرن بیستم و یکم پدیده جهانی بی نظیر محسوب می شود که خارج از اراده قدرت های شرق و غرب به پیروزی رسید و نگاه های جهانی را به خود معطوف کرد و اکنون استکبار جهانی چشم دیدن این پیشرفت ها را ندارد و حربه های مختلف سعی در فرافکنی و توطئه در کشور دارد و استفاده از ظرفیت رسانه برای آگاه سازی، روشنگری و تبیین افکار عمومی از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی نقش مهمی در خنثی سازی دسیسه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.