نادر مالکی عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اعتبار کتابخانه های عمومی استان سمنان در بودجه سال آینده، برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت اقدامات و رویکردهای این حوزه، با 13 درصد افزایش برنامه ریزی شده است.
وی گفت: برنامه های فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه یکی از نیازهای محوری امروز کشور است و برای دستیابی به هدف مطلوب در رویکرد بودجه فرهنگی سال آینده استان، شاهد رشد منفی نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه میانگین سرانه مطالعه در کشور هفت ساعت و 41 دقیقه بیان می شود، افزود: مردم سمنان با ماهانه حدود 6 ساعت و 36 دقیقه مطالعه، در میانه جدول رتبه بندی میزان سرانه مطالعه در استان های کشور قرار دارند.
وی گفت: این میزان مطالعه، کتاب های غیردرسی چاپی و الکترونیکی و همچنین فعالیت ها و روخوانی قرآن و فعالیت های دینی و مذهبی را نیز شامل می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان بیان داشت: میزان مطالعه و استفاده مردم این استان از روزنامه ها و نشریه های کشوری و محلی، یک ساعت و 30 دقیقه در ماه برآورد می شود که نیاز است با اتخاذ راهکارهای مناسب و اجرای برنامه های فرهنگی مدون و کارشناسی شده، برای بهبود این میزان تلاش شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 71 کتابخانه عمومی در استان سمنان با 106 کتابدار، مشغول به فعالیت است که از این میزان 53 کتابخانه نهادی و 18 کتابخانه مستقل و مشارکتی است.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.