غلامرضا حسنی غربا عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، امروز شنبه 29 دی 97، در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی استان بارش پراکنده برف، مه آلودگی و گاهی وزش باد و امشب کاهش نسبی دمای هوا بین 2 تا چهار درجه سلسیوس پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: در 24 ساعت آینده در نواحی شمالی، نواحی سردسیر و کوهستانی استان سمنان بارش برف همراه با کولاک و یخ زدگی پیش بینی می شود.
وی خاطر نشان کرد: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای آن هفت درجه سانتیگراد بود.
حسنی غربا بیان کرد: فولادمحله با 14درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و باغستان با 13 درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان در 24 ساعت گذشته بودند.
وی ابرازداشت: بیشترین میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته مربوط به بیارجمند با سه میلیمتر و بیشترین بارش برف در رضوان با 17 سانتیمتر بوده است.
مدیرکل هواشناسی سمنان افزود: در این مدت، بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به رضوان با 82 کیلومتر بر ساعت بود.

** بارندگی های 48 ساعت گذشته
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: با ورود سامانه بارشی طبق پیش بینی هواشناسی، بیشترین بارش برف در کالپوش با 75 سانتیمتر در 48 ساعت گذشته به ثبت رسید.
وی ادامه داد: ملاده با 52 سانتیمتر، تاش با 38 سانتیمتر، فولادمحله با 30 سانتیمتر، چاشم با 28 سانتیمتر و لرد با 23 سانتیمتر بیشترین بارش برف پس از کالپوش را در این مدت داشتند.
حسنی غربا تصریح کرد: بیشترین میزان بارش باران در 48 ساعت گذشته مربوط به مهدیشهر با 21 میلیمتر و سپس طالب آباد با 20 میلیمتر بوده است.
سامانه بارشی که از پنج شنبه 27 دی، بارش شدید برف، باران، کاهش دما تا 15 درجه زیر صفر و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف این استان را به همراه داشت تا اواخر وقت امشب از استان سمنان خارج می شود و برودت هوا تا اواسط هفته در این استان ادامه دارد.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.