حسن ارگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهدیشهر با برخورداری از منطقه حفاظت شده پرور و جاذبه های طبیعی بکر ظرفیت قابل توجهی در توسعه گردشگری حیات وحش در منطقه دارد.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی گردشگری حیات وحش با حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست در دستور کار قرار دارد و بعد از تکمیل طرح های مطالعاتی با همکاری دستگاه های اجرایی این برنامه مهم اشتغال آفرین در مهدیشهر اجرا می شود.
فرماندار مهدیشهر اضافه کرد: نقش سازمان های مردم نهاد برای توسعه بخش گردشگری حیات وحش برجسته باشد و تفاهم نامه ای با اداره کل های حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی استان برای اجرای این طرح مهم در آینده نزدیک منعقد می شود.
ارگی تصریح کرد: توانمند سازی جوامع محلی یکی از راهبردهای اساسی با اجرای این طرح گردشگری در مهدیشهر است و با برگزاری برنامه های گروهی، گردشگری اشتغال در روستاهای مهدیشهر افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح نیازمند رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه است و با برنامه ریزی اصولی علاوه بر اشتغال زایی می توان در شناساندن گونه های جانوری و گیاهی منطقه به گردشگران اقدام کرد.
فرماندار مهدیشهر گفت: این شهرستان ظرفیت های قابل توجهی در گردشگری سلامت، جاده ای و حیات وحش دارد که در چند سال گذشته برای اجرای طرح های اشتغال آفرین از دست برنامه های کاربردی در مهدیشهر اجرایی شد.
گردشگری حیات وحش (Wildlife Tourism)، به اعتقاد کارشناسان امر، شاخه‌ای از صنعت گردشگری است که روز به روز گسترده شده و بر طرفداران آن افزوده می شود و اهداف بسیار زیادی را دنبال می‌کند.
به تاکید کارشناسان توسعه این شاخه صنعت گردشگری به اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و اشتغالزایی زیاد و کسب درآمد کلان اقتصادی منجر می شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهدیشهر در فاصله 20 کیلومتری مرکز استان سمنان بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.