به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر، گفت: وزیر خارجه آمریکا به دوره گردی افتاده تا برای این کشور به منظور مبارزه با ایران اسلامی همراه پیدا کند.
امام جمعه سمنان گفت: استقلال ایران در حوزه های مختلف مهمترین ثمره این انقلاب بوده تا جایی که هیچ کشوری جرات نمی کند به ایران اسلامی چپ نگاه کند.
وی تاکید کرد: استکبار جهانی در این مدت همواره توطئه و دسیسه های مختلفی را برای نظام اسلامی ایران ترسیم کرد که تمام با شکست مواجه شد.
امام جمعه سمنان با اشاره به قدرت و استقلالی که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب به دست آورده است، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی یکی از قدرت های بزرگ جهانی است.
شاهچراغی با بیان اینکه آمریکا و ایادی آن به دنبال نابودی اسلام و جمهوری اسلامی هستند، افزود: استکبار جهانی و همراهانش تحریم ها و فشارهای بی شماری را به جمهوری اسلامی تحمیل کردند، اما با شکست مواجه شدند.
وی، به عصبانیت آمریکا در پی شکست های متوالی اشاره و خاطرنشان کرد: پیروی و حمایت از رهبری سبب پیروزی قدرتمندانه نظام جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه سمنان ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران رویش های فراوانی را طی چهل سال داشته است که حلقه صالحین یک نمونه از آن است.
به گفته وی، 200 هزار حلقه صالحین که در زمینه های مختلف در کشور فعالیت می کنند و تلاش برای ترویج و تربیت آن ها به منظور آینده سازی و برطرف کردن مشکلات کشور مفید و موثر است.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: ایشان با وجود عمر کوتاه، درس های زیادی را به مردم آموخت که حمایت و دفاع از ولایت مهمترین و بزرگترین آموزه های زندگی بانوی بزرگوار است.
امام جمعه سمنان با بیان اینکه رعایت نکردن حق الناس با تقوا سازش ندارد، خاطرنشان کرد: آبرو، خون و مال، مهمترین حق الناس است که باید رعایت شود و در صورت فقدان رعایت آن ها، حرام رخ می دهد.
شاهچراغی یادآور شد: خدمت به مردم و خلق خدا در شرایط گوناگون بهترین عمل نیک در جهان هستی محسوب می شود و گره گشایی از امور و مشکلات مردم خدمت گزاری به آن ها است.
امام‌جمعه سمنان، سقوط هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن جمعی از جوانان این مرز و بوم در اثر این سانحه را به خانواده های آنان و ملت ایران تسلیت گفت.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.