علیرضا شریفی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با کاهش دما و بارندگی برف و باران در نقاط مختلف، طی روزهای گذشته، میزان مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی افزایش چشمگیری یافته است.
وی تصریح کرد: شهروندان با مدیریت و مصرف بهینه گاز در روزهای سرد سال، زمینه را برای تامین پایدار و مستمر این نعمت الهی در سراسر استان و کشور را فراهم کنند.
وی ابراز داشت: مصرف گاز استان سمنان به استثنای مصرف نیروگاهی، از ابتدای دی امسال تا کنون با 5.1 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 144 میلیون متر مکعب رسیده است.
شریفی نژاد یادآور شد: با توجه به کاهش شدید دما در کشور طی روزهای جاری، و ثبت رکورد مصرف بیش از 540 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز در کشور، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی بیش از این میزان دور از انتظار نیست .
وی، بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز و استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم تاکید و اضافه کرد: مشترکان باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیروهای متخصص برای نصب وسایل گازسوز استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان با تاکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در فضاهای بسته و خانه ها، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اتاق و نامطبوع بودن فضای خانه، نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با 194 در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.
به گزارش ایرنا، درجه حرارت استاندارد خانه ها در فصل سرد 18 تا 21 درجه سانتیگراد است.
مشترکان باید هنگام نصب وسایل گازسوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ ها و سامانه ‌های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی داشته باشند.
بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به استان سمنان و نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی به کشور، از جمعه تا شنبه دمای هوا در استان سمنان بین 6 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش نسبی دارد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.