ایرج کارخایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی نتیجه عملکرد تمام سطوح جامعه است، تصریح کرد: این سرمایه اجتماعی پشتوانه نظام اسلامی است و در نتیجه مجموعه عملکردها نباید تضعیف شود.
وی تاکید کرد: جنگ نرم و روانی دشمنان ایران اسلامی در کنار جنگ اقتصادی، مهم ترین ابزار در تشدید فشارها بر ملت است.
کارخایی با اشاره به اینکه تغییر باورها ابزار جنگ نرم دشمن برای فشار بر نظام اسلامی است، افزود: تمرکز دشمنان ایران اسلامی نفوذ در افکار عمومی جامعه ایرانی به منظور تغییر باورها و اعتقادات است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به سرمایه گذاری نظام سلطه و ایادی منطقه ای آن در جنگ نرم، بیان کرد: ناکارآمدی ها و ناکارایی ها داخل کشور باعث موج سواری دشمنان ایران اسلامی در جنگ نرم می شود.
کارخایی ابراز داشت: عزم و انسجام ملی در کشور برای حفظ منافع ملی در جنگ نرم ضروری است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، موازی کاری دستگاه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی را یکی از مشکلات تحقق اهداف برشمرد و گفت: دستگاه های مختلفی برای مقابله با جنگ نرم در کشور فعالیت دارند که اقدام های موازی آن ها روند پیشبرد اهداف را می کاهد.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و تمرکز در دستگاه های اجرایی متولی مقابله با جنگ نرم به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب باید صورت گیرد.
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: نگاه سیاسی یک آفت برای امنیت و منافع ملی است و باید قرارگاهی مستحکم از تمامی طیف های اثرگذار جامعه بدون چنین نگاهی در مقابل تهدیدهای جنگ نرم و روانی دشمن ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا، تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.