به گزارش ایرنا در میزگرد «نقش نشاط در توسعه» شاهرخ حسینی مکوند دانشیارِ عضو هیات علمی و رئیس مرکز روانشناسی دانشگاه سمنان، حمید مستخدمین حسینی استاد دانشگاه در رشته جامعه شناسی، عباس بابایی مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان و حسین کوکبی دبیر انجمن جوانان استان سمنان حضور داشتند.
به گفته حاضران در این میزگرد، در سال های اخیر، با توجه به اهمیت نشاط اجتماعی در ایران، تحقیقات متعددی در این حوزه انجام شده است چرا که در حال حاضر یکی از مولفه های مهم توسعه در کشور های به شمار می رود.
کارشناسان حاضر در میزگرد ایرنا به تعریفی از توسعه و نشاط اجتماعی پرداختند و آزادی، رفاه اقتصادی، داشتن حق انتخاب، رضایت از زندگی، عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه منابع و امکانات، دینداری، ارتباط اجتماعی، محرومیت زدایی، پایگاه اجتماعی و احساس امنیت را از جمله مولفه های موثر در ایجاد نشاط در یک جامعه عنوان کردند.
به اعتقاد آنان، ارتباط و همکاری موثر و کارآمد بین س بخش خصوصی، حاکمیت و جامعه مدنی، می تواند نشاط را در جامعه نهادینه کند.
کارشناسان در میزگرد مطرح کردند که اگر آزادی و و حق انتخاب از افراد جامعه سلب شود، به همان میزان نشاط و میزان رضایتمندی افراد کاهش پیدا می کند و این دو ارتباط دوسویه دارند.
از نظر آنان اهمیت مشارکت اجتماعی مردم جامعه در قالب نهادهای غیردولتی در تمام سطوح اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای دستیابی به یک توسعه پویا و فعال بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید از سوی دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
از سوی خبرگزاری ایرنا سمنان از دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز برای این میزگرد دعوت شد، معرفی کارشناس از سوی مسوولان این دفتر برای حضور در این میزگرد از سوی خبرگزاری ایرنا قابل قبول نبود و این نشست فقط با حضور اعضای دعوت شده برگزار شد.
شرح کامل میزگرد «نقش نشاط در توسعه» روز چهارشنبه در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منتشر می شود.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.