محمد مهدی اصغری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سهم فقرا از مبلغ جمع آوری شده زکات مستحبی و واجب چهار میلیاردو120میلیون ریال و سهم طرح های عمرانی هشت میلیارد و 520میلیون ریال بوده است .
اصغری بااشاره به اقلام زکات جمع آوری شده تصریح کرد : گندم، جو، گوسفند، شتر، سیب، انگور، آلبالو ، زردآلو ، هندوانه ، خربزه و وجه نقد ازجمله موارد دریافت شده است که در تامین جهیزیه، درمان ، مسکن ، معیشت ، تحصیل وسایرمشکلات محرومان ونیازمندان هزینه شده است .
اصغری افزود: مردم شهرستان میامی در سال جاری 510 میلیون ریال زکات فطریه پرداختند که نسبت به سال قبل 25درصد رشد داشته است .
وی با اشاره به اینکه حدود2هزار خانوارمحروم زیر پوشش کمیته امداد هستند، افزود: استفاده از ظرفیت‌هایی همچون زکات می‌تواند نقش اساسی در رفع نیاز محرومان ونیازمندان داشته باشد.
مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) میامی باتوجه به تغییر نگرش در برنامه های کمیته امداد گفت : نحوه ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند تغییر یافته و با رویکرد جدید، خدمات به ‌صورت هدفمند به مددجویان ارائه می‌شود.
کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه های گسترده ای برای خدمات رسانی به محرومان دارد، اشتغال مددجویان ، مساعدت در بخش های درمان ، طرح اکرام و محسنین، فرهنگی، جهیزیه ، مسکن وپرداخت ماهیانه کمک هزینه معیشت که هریک سرانه مشخصی نیز دارد، از جمله برنامه هاست.
کمیته امداد امام (ره) شهرستان میامی تعدادسه هزارو 500 مددجو را زیر پوشش دارد.
شهرستان میامی در 250 کیلومتری شرق استان سمنان قرار دارد.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.