به گزارش ایرنا، آیت الله محمدحسین احمدی شاهرودی شامگاه شنبه در مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دامغان گفت: بسیاری از تهمت و توهین ها به هاشمی وارد می شد اما به دلیل اینکه به رهبری و نظام خدشه وارد نشود، سکوت می کرد.
وی جهاد و صبوری هاشمی را بی بدیل دانست و گفت: هاشمی رفسنجانی در عین جهاد در بسیاری از موارد سکوت و صبر اختیار می کرد.
احمدی شاهرودی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از پیروزی انقلاب، همچون افسر خدمتگزار، در دفاع مقدس همچون فرماندهی دلاور و بعد از جنگ تحمیلی به صورت یک سردار به امر سازندگی پرداخت.
وی هاشمی را شخصیتی فراجناحی، ملی و جهانی دانست و گفت: هاشمی محبوب بسیاری از کشورها بود و در زمان درگذشت او نیز بسیاری از کشورها پیام تسلیت ارسال کردند و فقدان آیت الله را به مردم ایران تسلیت گفتند.
وی افزود: هاشمی ظرفیت خدمت به مردم، توسعه در ایران و رفاه را بیش از سمت های خود می دانست که به همین دلیل به ریاست جمهوری روی آورد و اداره کشور را به دست گرفت تا بتواند در خدمت توسعه و آبادانی کشور باشد.
به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی نوزدهم دی ماه سال 95 در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
وی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و دو دوره نیز رییس جمهور بود.
حضور در مجلس خبرگان رهبری و نیز ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از فعالیت های بارز سیاسی مرحوم هاشمی به شمار می رود که وی را به یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی تبدیل کرد.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.