سعیده سادات قدمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: خانه تسنیم دامغان با اقدام های تاریخی، فرهنگی و ادبی خود به عنوان یک سرای فرهنگی شناخته می شود.
مسئول روابط عمومی خانه تسنیم دامغان اضافه کرد: در این مجموعه، مکانی برای استقرار راهنمایان گردشگری با هدف معرفی دامغان و جذب گردشگران داخلی و خارجی پیش بینی شده است.
وی افزود: ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی و عکس های قدیم آثار تاریخی دامغان، کارگاه زنده هنر و صنایع دستی، پایگاه دامغان شناسی و ایجاد آرشیو از کلیه کتاب ها و اسناد مربوط به دامغان برای تسهیل در کار پژوهشگران از جمله بخش های دیگر این مجموعه است.
قدمی خاطر نشان کرد: شکل گیری فعالیت های مردمی به منظور کاهش و رفع مشکلات از جمله لوازم توسعه یافتگی در جامعه است.
وی اضافه کرد: فرهنگ سازی و جلب توجه عمومی در حوزه های مختلف، معرفی میراث فرهنگی و ظرفیت ‌های گردشگری شهرستان به منظور جذب گردشگر و پیگیری حفاظت از آثار و بناهای تاریخی از جمله هدف های این سازمان مردم نهاد است.
وی افزود: پیگیری فرایند آزادسازی حریم مسجد تاریخانه و معرفی تاریخانه به عنوان نماد دامغان، پیگیری جابجایی ریل راه آهن موجود در محوطه باستانی تپه حصار از جمله اقدم های این سازمان است.
مسئول روابط عمومی خانه تسنیم دامغان گفت: تاکنون 14 پاکسازی غیر نمادین و جمع آوری نخاله های ساختمانی در محدوده شهر و مجموعه های تاریخی انجام شده است.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.