سمیرا خلیل نژادی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مرکز با هدف توانمندسازی بانوان در حوزه های صنایع دستی، هنرهای بومی و کاهش بیکاری، در حال ایجاد بانک اطلاعاتی است.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای خواهران دامغان اضافه کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی مهارت آموختگان به منظور آموزش روش های کسب و کار، ایجاد ارتباط بین متقاضیان جویای کار با بازارهای سراسر کشور انجام می شود.
خلیل نژادی افزود: در سال جاری 10 فرصت شغلی برای بانوان دامغانی مهارت آموخته، در حوزه صنایع دستی و صنایع چوب ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه این افراد مستقیم با سرمایه گذار و کارآفرین در ارتباط هستند ومحصولات تولیدی آنان در تهران، اصفهان و اهواز به فروش می رسد، گفت: پنج نفر از بانوان توانمند دامغانی مهارت آموخته در کارگاه صنایع بافت، در این راستا در حوزه قالیبافی با بازار فروش تهران تعامل دارند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران دامغان تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی معیشت خانوارها می توان با توانمندی مهارت آموختگان و ورود آنان به بازار کار در این امر مهم گام برداشت.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته تعداد یک هزار و 390 کارآموز معادل 170 هزار و 706 نفر ساعت در دوره های این مرکز آموزش دیدند که یک هزار و 114 موفق به قبولی شدند، این مرکز در بین مراکز خواهران و برادران استان سمنان، بر اساس ارزیابی در شاخص های متنوع کمی و کیفی، موفق به کسب رتبه اول در سال 96 شد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.