به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست کمیسیون بانک های استان در سالن غدیر استانداری سمنان، افزود: در اجرای تعهدات بانک ها نسبت به دولت نواقصی وجود دارد که نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک های استان سمنان در‌ پرداخت تسهیلات و عمل به تعهدات خود، گفت: فاصله عمل به تعهدات در بین بانک های استان بسیار زیاد است و به واکاوی، بررسی و تغییر رویه نیاز دارد، امیدواریم این بانک ها تا پایان سال به سقف تعهدات خود برسند.
استاندار سمنان با اشار به اینکه بازگشت سرمایه در طرح های گردشگری بسیار‌مطلوب است، بیان کرد: بانک ها از طرح های گردشگری و بومگردی در استان به صورت جدی حمایت کنند، چرا که این حوزه از محورهای توسعه برنامه ریزی شده است.
وی افزود: با وجود اینکه 30 درصد از منابع اعتباری و مالی در اختیار بانک های خصوصی قرار دارد، هم افزایی مطلوب و ارتباط دوسویه قوی بین ‌بانک ها و دولت وجود ندارد که باید بیش از پیش تقویت شود.
آشناگر گفت: کارخانه ها و صاحبان صنایع در حال حاضر به دلیل نوسان قیمت ارز، تلاطم بازار و تحریم ها، دچار مشکلاتی شدند که پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از سوی بانک ها به آنان، بسیار راهگشا خواهد بود.
استاندار سمنان با اشاره به مشکل وصول مطالبات و معوقات بانکی در سمنان، گفت: نبود نظارت اولیه، شناخت نادرست و بررسی نکردن سابقه فعالیتی متقاضی تسهیلات، یکی از دلایل عمده محقق نشدن مطالبات بانک هاست، باید تلاش شود تا ضمن حفظ اعتماد مردم به نظام بانکی، رویکردها به سمت رونق تولید، اقتصاد و معیشت مردم باشد تا شرایط تحریمی پیش رو را به سلامت پشت سر بگذاریم.
به گزارش ایرنا، 20 بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان در حال حاضر هشت هزار میلیارد ریال مطالبات دارند.
7356م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.