به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز سه شنبه در حاشیه آیین تفاهم نامه اولین مرکز تکثیر تیلاپیا استان با در دفتر استاندار سمنان، افزود: برای اجرای این طرح بیش از 50‌ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و در این واحد سالانه 2‌ میلیون قطعه بچه ماهی و 500 تن ماهی پرواری تولید می شود.
تیلاپیا متعلق به ‌گونه خاصی از ماهی‌ های آب‌ های شیرین و از اعضای خانواده «سیکلیدماهیان» است، با وجود اینکه گونه آزاد تیلاپیا، بومی کشورهای آفریقایی است، در تمام مناطق دنیا شناخته شده است و در حال حاضر در ۱۳۵ کشور پرورش می یابد، تیلا‌پیا یک ماهی پرورشی بسیار ایده‌آل است، زیرا به مراقبت زیاد نیاز ندارد و سریع رشد می‌کند، همین ویژگی تیلا‌پیا سبب شده است پرورش این محصول غذایی کامل اقتصادی و با سایر غذاهای دریایی قابل رقابت باشد.
سید حسن میرعماد افزود: این طرح به صورت تجاری انجام می شود و به ازای هر 300‌ تن تولید ماهی تیلاپیا یک هکتار زمین نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: تولید این نوع ماهی به دلیل مقاومت این آبزی نسبت به آب های شور در سمنان بسیار قابل توجه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: موقعیت استان برای تولید و صادرات محصولات کشاورزی بسیار قابل توجه است و اجرای این طرح رونق اقتصادی در منطقه را به همراه خواهد داشت.
صالحی رئیس سازمان شیلات ایران در سفری یک روزه ضمن عقد این تفاهم نامه، در آیین کلنگ زنی مرکز تکثیر این نوع ماهی در مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی سمنان حضور می یابد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان سالانه یکهزار و 50 تن انواع ماهی تولید می شود، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار در حوزه های مختلف جهادکشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.