مجتبی نورمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بیشتر آثار رسیده به بخش سرود، تواشیح و ابتهال جشنواره قرآن و عترت استان سمنان از شهرستان سمنان بوده است.
وی با اشاره به اینکه داوری آثار رسیده تا سه روز آینده به انجام می رسد، گفت: در بخش مقدماتی داوری، آثار از لوح های فشرده که به دبیرخانه جشنواره رسیده است، انجام می شود.
نورمحمدی اضافه کرد: سه اثر برتر در هر رشته انتخاب و جهت شرکت در مرحله حضوری دعوت خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای موسیقی زنده در جشنواره ممنوع است بیان کرد: بخش تواشیح و ابتهال فقط برای گروه های برادران فراخوان شد و گروه های خواهران اجازه شرکت در بخش سرود را داشتند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در رشته تواشیح متن اجرایی باید عربی- فارسی یعنی به صورت ترکیبی باشد، گفت: متن اجرایی تواشیح باید 75 درصد عربی و 25 درصد فارسی باشد و در صورت رعایت نشدن، امتیاز کسر خواهد شد.
نور محمدی تعداد نفرات گروه تواشیح را پنج تا هفت نفر و حداکثر زمان اجرا را 6 تا هشت دقیقه عنوان کرد و افزود: سن شرکت کنندگان در این بخش باید بین 10 تا 30 سال باشد و حضور رهبر گروه و یا مربی الزامی است.
وی اضافه کرد: در رشته سرود نیز گروه ها در دو مقطع سنی 10 تا 15 سال و 16 سال به بالا هستند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تمامی گروه هایی که به مرحله نهایی راه می یابند باید آمادگی اجرای دو اثر را داشته باشند.
وی رده سنی رشته ابتهال را آزاد عنوان کرد و افزود: بازه زمانی اثر باید بین چهار تا هفت دقیقه باشد.
نورمحمدی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به بخش سرود، تواشیح و ابتهال هفته قرآن و عترت استان سمنان تا 10 دی ماه بود، گفت: 29 اثر رسیده به دبیرخانه در این بخش از جشنواره شامل پنج اثر تواشیح و هفت اثر سرود خواهران و ١٧ اثر سرود برادران است. جشنواره قرآن و عترت استان سمنان در ١٦ رشته و به میزبانی شهرستان ها و مشارکت انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری این استان در حال برگزاری است.
آیین اختتامیه این جشنواره 29 دی در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار می شود.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.