به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز دوشنبه در جلسه کمیسیون بانک ها و ستاد جذب سرمایه گذاری استان در محل سالن جلسات استانداری گفت: برای تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتعالزایی به خصوص به روستائیان، راهکارهایی موثر در بخش تضمین های لازم اندیشیده شود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان تاکنون یکهزار و 210‌ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی با زمینه اشتغال یکهزار و 187 نفر پرداخت شده است.
معاون استانداری سمنان، با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان سمنان به صوت جدی مورد حمایت قرار گرفته و تقویت شود، بیان کرد: سیاست دولت در حوزه اشتغال تمرکز بر مشاغل کوچک است.
عسگری گفت: ضمانت نامه های لازم برای اخذ تسهیلات یکی از مواردی است که روند اجرایی پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد و کوچک و ایجاد فرصت اشتغال را با مشکل روبرو کرده است.
وی افزود: منابع اعتباری استفاده شده برای پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد و کوچک و مناطق روستایی و نوع مشاغل راه اندازی شده به صورت ‌جدی واکاوی شود.
معاون استانداری سمنان، مشاغل با خطرپذیری بالا و کارایی، توسعه و ‌پایداری بسیار کم اشتغال را یکی از دلایل اصلی بازپرداخت نشدن تسهیلات پرداختی دانست و خاطر نشان کرد: بانک ها قبل از پرداخت تسهیلات با بررسی طرح های اشتعالزایی، مشاغل خطرپذیر را شناسایی کنند.
معاون استانداری سمنان ابراز داشت: بررسی ها نشان می دهد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی ضمن تضمین کارآیی اشتغال و بازپرداخت مطلوب تسهیلات دریافتی، منجر به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها شده است.
بالع بر 112 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان در سال 97 در نظر گرفته شده است که تاکنون به یکهزار و 97 نفر مبلغ 87 میلیارد و 820 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
7356م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.