به گزارش ایرنا، محمد شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و همچنین تبیین دقیق و موثر دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سالگی آن، برنامه های متعددی در حوزه آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به مصوبات کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در سمنان، افزود: با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان با اهداف انقلاب، کرسی های آزاد اندیشی با ‌موضوع شناخت سبک زندگی امام و دستاوردهای انقلاب، حجاب و عفاف، منشور حقوق شهروندی و امر به معرف و نهی از منکر و سواد رسانه ای، در استان برگزار می شود.
وی افزود: کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان 9 نشست ‌تخصصی استانی و 44 کارگروه شهرستانی با بیش از 159 مصوبه را برای بزرگداشت 40 سالگی انقلاب در استان سمنان به تصویب رساند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: اعزام کاروان راهیان نور، مسابقات انقلاب پژوهی ویژه دانش آموزان با محوریت سرود و نمایش، برگزاری گردهمایی هشت هزار نفری حافظان قرآن ویژه دانش آموزان ابتدایی، مسابقات نقاشی همگانی و اجرای سرودهای بومی و محلی از جمله برنامه های تدوین و اجرا شده در حال اجراست.
شریفی، به تاثیر مطلوب برنامه های ویژه دانش آموزان و فرهنگیان با محوریت نشاط و شادابی تاکید کرد و افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال کاروان انقلاب با عنوان «جُنگ شادی» ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری تبلیغات اسلامی در استان برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: بیش از 29 هزار و 219 نفر ساعت آموزش های ضمن خدمت با محوریت دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی به مناسبت 40 سالگی انقلاب ویژه فرهنگیان سمنان تاکنون برگزار شد.
وی گفت: 54 نمایشگاه ویژه دهه فجر با عنوان «جشنواره مدرسه انقلاب» در استان با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و تشکل های اسلامی برپا شد و تا پایان سال در 100 مدرسه دیگر استان نیز این برنامه ادامه می یابد.
معاون پرورشی و فرهنگی ادره کل آموزش و پرورش سمنان از برنامه ریزی اعزام چهار هزار دانش آموز در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در سال جاری خبر داد و افزود: تا کنون 20 کاروان به این مناطق اعزام شده اند و تا پایان سال 97 نیز 20 کاروان دیگر متشکل از دانش آموزان و فرهنگیان استان به این اردو اعزام خواهند شد.
استان سمنان حدود 120 هزار دانش آموز در 800 واحد آموزشی دارد.
7356م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.