به گزارش ایرنا، عباس رستمی روز یکشنبه در جریان بازدید رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان از آزمایشگاه های اداره کل استاندارد سمنان، افزود: 950 محصول در استان پروانه استاندارد دارد و برای اجرای طرح کیفیت بخشی کالاهای تولیدی، طرح استاندارد ملی در سمنان در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد: در کشور 33 هزار استاندارد اجباری وجود دارد و برای اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی 80 هزار نوع کالا باید برای کیفیت بخشی کالاهای تولیدی اصول استاندارد ملی را رعایت کنند.
مدیرکل استاندارد استان سمنان اضافه کرد: این اداره کل علاوه بر نمونه گیری از کالاهای تولیدی در کارخانه ها، از اجناس قابل عرضه در واحدهای صنفی برای اطمینان از استاندارد بودن این محصولات آزمایش می گیرد.
وی تصریح کرد: در استان سمنان 21 آزمایشگاه در بخش های مختلف نمونه گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می دهند و 30 آزمایشگاه همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد فعالیت دارند.
رستمی تصریح کرد: استاندارد اجباری ملی بر روی450 نوع محصولات غذایی در استان سمنان اعمال می شود و اطمینان از رعایت اصول استاندارد در کالاهای تولیدی در این بخش خط قرمز این اداره کل است.
وی گفت: کنترل و نظارت از جایگاه های سوخت به صورت موردی و مستمر در استان انجام می شود و هرگونه تخلف در کیفیت و کمیت عرضه فرآورده های نفتی منجر به مهر و موم جایگاه سوخت می شود.
مدیرکل استاندارد استان سمنان بیان کرد: تنها مرجع صدور پروانه حلال برای تولید کالاهای در چارچوب قوانین اسلامی در کشور سازمان ملی استاندارد است.
به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل استاندارد استان سمنان، هموطنان می توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.