غلامرضا حسنی غربا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق گزارش های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی، بیشترین بارش برف در استان سمنان مربوط در تاش با 40 سانتیمتر و بیشترین بارش باران در حسین آباد کالپوش با 39 میلیمتر ثبت شد.
وی یادآور شد: بیشترین بارش برف، پس از تاش، در فعالیت سامانه بارشی در دو روز گذشته در رضوان با 16 سانتیمتر و در مجن، نردین و کالپوش با 15 سانتیمتر گزارش شد.
حسنی غربا بیان کرد: بیشترین باران نیز در رضوان با 26، ایوانکی با 21.5 و بیارجمند با 19.8 میلیمتر بارید.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: در شهر سمنان 11.8 میلیمتر باران بارید و بارش سال زراعی جاری از ابتدای مهر را در این شهر به 59 میلیمتر رساند که در حالی که سال گذشته در همین مدت بارش سمنان هشت دهم میلیمتر بود.
وی اظهارداشت: فولاد محله با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و آرادان با 12 درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان در 24 ساعت گذشته بود.
حسنی غربا تصریح کرد: کمینه دمای هوای شهر سمنان در 24 ساعت گذشته، صفر درجه و بیشینه دما 9 درجه سانتیگراد بود.
** پیش بینی ثبات جوی با افزایش نسبی دما
مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به استان به تدریج از اواخر وقت امشب تا 72 ساعت ابرناکی، بارش باران گاهی وزش باد و در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید پیش بینی می شود.
حسنی غربا بیان کرد: دمای هوای بیشتر نقاط استان سمنان از شنبه بین 2 تا چهار درجه سانتیگراد افزایش نسبی دارد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته در استان مربوط به رضوان با 72 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.