به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، با تأکید بر ضرورت شناساندن خدمات معنوی 40 ساله انقلاب اسلامی، تصریح کرد: گرچه ایران پس از انقلاب پیشرفت های بسیاری را در حوزه های گوناگون مادی شاهد بوده که البته جای افتخار هم دارد، اما نباید فقط به بیان این دستاوردها بسنده کرد.
وی با اشاره به حضور دین در صحنه های مختلف زندگی پس از انقلاب، اظهار داشت: البته این به معنای آن نیست که ادعا کنیم همه احکام دین را اجرا کرده ایم، هنوز بسیاری از علما به اموری چون بانکداری ایرادهایی را وارد می دانند، اما می توان گفت تنها حاکمیت دینی در دنیا را داریم.
خطیب جمعه شاهرود، وجود آزادی و برگزاری انتخابات را از دیگر برکات معنوی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: با همه نقدهایی که نسبت به عملکرد مسوولان در چهار دهه گذشته وجود دارد، اما آنان عزتمندانه به اداره کشور پرداختند و هیچ دستوری از کشورهای دیگر به آنان دیکته نشد.
امینی، به حادثه 19 دی سال 56 و انقلاب مردم قم هم اشاره کرد و گفت: مردم ایران از این حادثه درس هایی گرفتند که بخشی از آن ها را در 9 دی سال 88 اجرایی کردند.
وی یادآور شد: شناخت صحیح و به موقع طرح و برنامه دشمن، امید به آینده، توکل بر خدا و جهاد خستگی ناپذیر، از جمله مهمترین درس های این حادثه بود.
امام جمعه شاهرود، به خروج آمریکا از سوریه هم اشاره ای داشت و تصریح کرد: در این چهار دهه تمام نقشه های آمریکا علیه ملت ایران با شکست رو به رو شده و اکنون روحیه مقاومت ایرانیان منطقه را فرا گرفته است.
امینی اضافه کرد: اگر مردم قاره اروپا هم از این مقاومت درس بگیرند، می توانند از سلطه آمریکا خارج شوند که البته نشانه هایی هم در این زمینه دیده می شود.
وی با یادآوری خدمات ارزنده مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: یکی از ویژگی های وی تلاش علمی فراوان بود به گونه ای که همیشه در حال تحصیل یا تدریس بودند و نبوغ و نوآوری هایی داشتند که در آینده خدمات وی بیشتر مشخص می شود.
خطیب جمعه شاهرود اضافه کرد: مرحوم آیت الله شاهرودی در سراسر عمر خود، چه در عراق و چه در ایران، در حال مبارزه با استکبار جهانی بود و در جایگاه های حساسی همچون ریاست قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمات بسیاری ارائه کرد.
7359/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.