منصور کشاورزیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 59 هزار مشترک آب روستایی در استان سمنان وجود دارد که پرداخت نشدن حق اشتراک آب یکی از چالش های اساسی برای آبفار محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت برای وصول طلب خود به مشترکان بدهکار در قالب پیامک اطلاع رسانی می کند و درصورت پرداخت نشدن مطالبات، کارمندان این شرکت با در دست داشتن کارت خوان برای راحتی پرداخت مشترکان به روستاها سفر می کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان اضافه کرد: متوسط سرانه مصرف آب در بخش روستایی استان سمنان 262 لیتر برای یک فرد در روز است درحالی که این رقم در متوسط کشور 150 لیتر در روز به ازای یک نفر تعریف شده است.
کشاورزیان اضافه کرد: مشترکان آب روستایی استان سمنان سالانه 18 میلیون مترمکعب آب مصرف می کنند که به نسبت جمعیت، این رقم می باید با اجرای طرح های اصلاح الگوی مصرف کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: اصلاح الگوی مصرف در بخش روستایی باید در دستور کار مشترکان قرار گیرد و برای جلوگیری از قطع آب در این بخش راهی جز صرفه جویی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 300 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 142 هزار نفر در مناطق روستایی استان سمنان زندگی می کنند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.