به گزارش ایرنا، شهید صباغیان فرزند رمضانعلی در یکم تیر 1342 در سمنان در خانواده ای دیندار و مومن متولد شد.
وی از همان دوران کودکی با مسجد آشنا بود و در نمازهای جماعت، دعای کمیل و دیگر برنامه های مذهبی شرکت می کرد و در زمان انقلاب نیز با پخش اعلامیه و شرکت در تظاهرات نقش آفرینی می کرد.
این شهید بزرگوار، دوره ابتدایی و راهنمایی را به ترتیب در مدرسه های صادقیه و توکلی و دوره متوسطه را در هنرستان شهید عباسپور به پایان رساند.
وی از کودکی همراه پدر به مغازه می رفت و به عنوان شاگرد آرایشگر کار می کرد و گاهی به کار برق کاری نیز مشغول بود.
شهید صباغیان بعد از کسب مدرک دیپلم در مهرماه سال 1362 به ورامین رفت و به مدت 2 سال در آموزش و پرورش به فعالیت در امور تربیتی پرداخت و سپس در دانشکده فنی یزد در رشته برق پذیرفته شد.
برای اولین بار، در سال 1360 در حالی که دانشجو و مشغول به تحصیل در مقطع کاردانی بود، به عنوان بسیجی برای دفاع از این مرز و بوم از طریق تیپ بیست و یک امام رضا(ع) به جبهه های جنگ اعزام شد و تا سال 1365 در چند مرحله راهی جبهه و چند بار نیز مجروح شد.
شهید صباغیان در بخشی از وصیت نامه خود گفته است: خواهران و برادران عزیزم در هر کاری رضای خدا را در نظر داشته باشید و به جنبه های مختلف و عاقبت کار خود بیندیشید.
وی سرانجام در بیست و یکم فروردین 65 در حالی که دانشجوی ترم آخر بود از طریق تیپ الغدیر به میدان جنگ رفت و در ششم اردیبهشت همان سال در اثر پاتک دشمن در جزیره مجنون اهواز به مقام بلند شهادت نائل گشت و مفقود الاثر شد.
پیکر این شهید جلیل القدر بعد از سال ها انتظار در سال 1376 کشف و پس از تشییع در گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) در شهرستان سمنان به خاک سپرده شد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.