محمد جهانشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان سمنان با برخورداری از راه های ارتباطی منحصر به فرد، زیرساخت های بهداشتی و درمانی و چشمه های آبگرم ظرفیت توسعه گردشگری سلامت را دارد.
وی خاطر نشان کرد: ظرفیت های درمانی و زیرساختی در بخش بهداشت استان چشمگیر است اما در چند سال گذشته از این ظرفیت به معنی واقعی برای افزایش اشتغال در استان سمنان استفاده نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان تصریح کرد: توسعه گردشگری سلامت در مرکز استان سمنان نیازمند رفع مشکلات زیرساختی در حوزه راه آبگرم است که دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات زیرساختی دراین بخش تلاش کنند.
جهانشاهی اضافه کرد: در شهرستان گرمسار می توان از ظرفیت کویر و نمک درمانی، در مرکز استان از ظرفیت چشمه های آبگرم و در شرق استان از مناطق کوهستانی برای توسعه گردشگری درمانی بهره برد.
وی اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی استان سمنان از پزشکان متخصصی برخوردار هستند که با هم افزایی دستگاه های اجرایی می توان برای توسعه گردشگری درمانی در سمنان بهره برد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در استان سمنان نیازمند استفاده بهینه از ظرفیت ها است و دستگاه های اجرایی برای رفع این چالش تلاش کنند.
به گزارش ایرنا ، گردشگری سلامت یکی از شاخه های صنعت گردشگری است که در سالهای اخیر توجه دولت ها را در رونق اقتصادی کشور به خود جلب کرده است که در صورت وجود برنامه ای مدون و زیر ساخت های لازم علاوه بر در آمدزایی و اشتغالزایی می تواند نقش موثری در رونق گردشگری ایفا کند.
استان سمنان با برخورداری از 2 دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های سمنان و شاهرود و برخورداری استان از بیش یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و جاذبه های طبیعی کم نظیر جنگل، کوه و کویر می تواند یکی از قطب های گردشگری سلامت در کشور به شمار آید.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.