حبیب دارپرنیان روز یکشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: شکارچیان متخلف که به دلیل شکار غیرمجاز در شهرستان گرمسار دستگیر شده بودند، پس از انجام مراحل قانونی، به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار گفت: طی عملیات گشت و کنترل ماموران اجرایی این شهرستان در زیستگاه های حیات وحش کلرز، ماموران محیط زیست موفق شدند یک گروه چهارنفره از شکارچیان غیرمجاز که به شکار یک راس کَل وحشی اقدام کرده بودند دستگیر کنند.
وی ادامه داد: در این عملیات دستگیری، لاشه شکار، یک قبضه سلاح برنو 270 دوربین دار، هفت تیر، فشنگ، دو عدد پوکه فشنگ استفاده شده، دو عدد دوربین چشمی، دو عدد چاقو و یک دستگاه فاصله سنج، از شکارچیان متخلف ضبط و متخلفان برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.
دارپرنیان افزود: به استناد ماده 11 قانون شکار و صید، متخلفان توسط مراجع قضایی محکوم و نسبت به پرداخت جریمه 100 میلیون ریالی اقدام کردند.
به گزارش ایرنا، زیستگاه حیات وحش کلرز گرمسار یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست در این شهرستان است که همه ساله با توجه به آغاز فصل سرما و نیاز گونه های شاخص جانوری منطقه از جمله کل و بز و قوچ و میش وحشی به علوفه، جمعی از دوستداران حیات وحش با مشارکت ماموران یگان حفاظت محیط زیست نسبت به توزیع علوفه در چند نقطه از ارتفاعات و تپه ماهورهای این زیستگاه اقدام می کنند.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.