به گزارش ایرنا، حشمت‌الله عسگری عصر شنبه در جلسه پیگیری تدارک بازارچه‌های محلی در سالن کوثر استانداری سمنان ابزار داشت: تمهیدات لازم برای جانمایی و ایجاد نمایشگاه‌های بین‌راهی در هر 8 شهرستان استان در نظر گرفته شده است تا شهروندان و ساکنان هر منطقه محصولات مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد محلی خود را عرضه و به فروش برسانند.
معاون استاندار سمنان به ماده 11 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ماده 16 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اشاره کرد و افزود: در قوانین یاد شده ایجاد و راه اندازی بازارچه های محلی برای رونق اقتصاد و توسعه و بهبود اشتغال در هر منطقه مورد توجه قرار گرفته است که باید تلاش کرد تا از این ظرفیت مطلوب به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.
عسگری اظهار داشت: با توجه به اینکه تجربه های بسیار خوبی در کشور در این مقوله وجود دارد، تاکنون در استان سمنان توفیق خاصی در این عرصه نداشته ایم که به همین دلیل این رویکرد به صورت جدی نیاز به بازنگری دارد.
وی با تاکید بر از بین بردن رویه های اداری زمان بر گفت: خروجی جلسه ها در خصوص این مهم باید با ارائه راهکارهای عملیاتی، شفاف و تاثیرگذار همراه بوده تا در کمترین زمان ممکن شاهد اجرا و عملیاتی شدن راه اندازی 8 بازارچه محلی در استان باشیم.
معاون استاندار سمنان ابراز داشت: شهرداری‌های سطح استان باید روند آماده سازی فضا را با استفاده از سازه‌های مناسب در کمترین زمان ممکن فراهم آورند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای 8 شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 31 دهستان است.
استان سمنان با هشت استان همسایه است که تعدادی از این استان ها از پرجمعیت‌ ترین استان‌های کشور به‌شمار می‌آیند و همسایگی این استان با استان‌های خراسان رضوی و تهران موجب شده راه ارتباطی این دو استان، با عبور سالانه 20 میلیون مسافر، فرصتی کم نظیر برای عرضه و فروش محصولات محلی و خانگی ساکنان این منطقه ها باشد.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.