به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست با مسوولان دستگاه های اجرایی و مدیران برخی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ سمنان در جریان بازدید از صنایع، با اشاره به تلاش دولت در راستای حمایت از صنایع تولیدی و رفع مشکلات آن ها، افزود: نقش دولت به عنوان‌ تسهیل گر امور واحدهای تولیدی بسیار مهم است.
وی ادامه داد: دولت برای حمایت از دانشگاه و واحدهای تولیدی اقدامات موثری انجام داده است تا از این راه گام مهمی برای حمایت از صنایع و پیوند آن ها با دانشگاه ها برداشته باشد.
استاندار سمنان با اشاره به رضایت نسبی صاحبان صنایع از دستگاه ها و بانک ها، خاطر نشان کرد: طرح مسائل مختلف در زمینه های بانکی از سوی صاحبان صنایع، به منظور حل مشکلات و معضلات موجود به منظور هم افزایی بیشتر است.
وی بیان کرد: انتظار به حق صاحبان صنایع این است که دستگاه ها و بانک ها به منظور افزایش تولید، همکاری بیشتری داشته باشند و سختگیری های مانند امور مالیاتی و بیمه را نداشته باشند و با گشاده دستی رفتار کنند.
آشناگر اضافه کرد: به جای تصویب تصمیم هایی که موجب افزایش نقدینگی می شود، بانک ها در مسایل مانند مطالبات بیمه ها و امهال اقساط همکاری کنند.
وی ادامه داد: افزایش حد اعتباری بانک های استان سمنان یک نیاز است که در حدود اختیارات استان نیست و ضرورت دارد در این زمینه نامه ای برای معاون اول رئیس جمهوری تهیه شود تا اختیاراتی برای افزایش حد اعتباری به بانک های استان واگذار شود.
وی بر تفویض اختیارات به مسئولان استانی به منظور سرعت بخشیدن به حل مشکلات تاکید کرد.
استاندار سمنان با اشاره به مشکل ضامن های بانکی برخی از صاحبان صنایع در زمان پرداخت تسهیلات اعطایی از سوی بانک ها، گفت : بانک ها باید از بازگشت سرمایه خود اطمینان حاصل کنند، ولی در شرایط فعلی برای حمایت بیشتر باید تمهیداتی نیز در نظر گیرند تا واحدهای تولیدی در این امر دچار مشکل نشوند.
در نشست استاندار سمنان با مدیران یکی از شرکت های تولیدی، اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان نیز حضور داشتند و در پایان نیز از فرآیند تولید این شرکت بازدید کردند.
677 واحد تولیدی استان سمنان برای سال جاری به منظور بهره مندی از تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند.
در استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی و تولیدی فعال است.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.