به گزارش ایرنا، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان روز شنبه در نشست کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان سمنان در سالن غدیر استانداری، افزود: خلاها و گرفتاری‌ های موجود در جامعه و بسیاری از نارضایتی ‌ها مردم در حوزه اجتماعی قابل حل و فصل است.
وی با اشاره به تاثیرگذاری اوضاع اجتماعی بر سایر حوزه ها، بیان کرد: اوضاع و احوال اجتماعی به عنوان پایه روابط مردم می ‌تواند بر اصلاح یا ایراد در سایر حوزه‌ها مثل مسایل اقتصادی، سیاسی، امنیتی موثر باشد.
ناجی تصریح کرد: مسایل اجتماعی، اموری زیربنایی و اساسی هستند که رصد در آن ها نیازمند دقت و حساسیت خاص است.
معاون استاندار ادامه داد: برگزاری برنامه‌ های به ظاهر شاد نیز به تنهایی منجر نشاط اجتماعی نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: مقاومت‌ هایی در حوزه‌ های فرهنگی و هنری مثل موسیقی و تئاتر بسته به تفسیرهای مختلف شکل پیدا کرده که مناسب نیست.
ناجی یادآور شد: وظایف هر دستگاه‌ اجرایی در ایجاد نشاط اجتماعی مشخص شود و همکاری آن ها با اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تدوین سند نشاط اجتماعی این استان ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: پرداختن به بحث نشاط اجتماعی و پرهیز از افراط و تفریط در این زمینه، جامعه را به تعادل می رساند.
** سند نشاط اجتماعی استان سمنان تدوین می ‌شود
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در این نشست گفت: تهیه و تدوین سند نشاط اجتماعی استان با محوریت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش پیگیری می شود.
امیر بینایی افزود: طبق اسناد بالادستی نظیر برنامه ششم توسعه و منشور حقوق شهروندی، دولت مکلف به برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان بیان کرد: رتبه ایران بر اساس مطالعات سازمان‌های جهانی در بین 157 کشور در شاخص نشاط اجتماعی 105 و در خشونت 111است که نشان از ضرورت تغییر رویکرد در این حوزه ‌ها است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.