به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز پنجشنبه در پنجمین نشست کارگروه خانواده و بانوان استان سمنان در سالن دارالمرحمه استانداری، افزود: حرکت در مسیر معین هر نهاد و نظارت بر رسیدن به اهداف در تمام دستگاه های اجرایی و نهادها پیگیری شود.
وی با تاکید بر آموزش مبلغان در نهادینه کردن مسایل دینی، بیان کرد: علاوه بر آموزش، نظارت بر نحوه عملکرد این افراد نیز باید مورد تاکید باشد.
ناجی با اشاره به اینکه مبلغان باید به دور از استنباط شخصی دین را ترویج کند، تصریح کرد: به همان میزان که با گران فروش در جامعه برخورد و بر آنها نظارت می شود، باید بر نحوه عملکرد مبلغان در جامعه نظارت شود.
معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری سمنان، به هدف گذاری هر دستگاه در ابتدای برنامه ها و اقدامات تاکید و خاطرنشان کرد: گزارش سازمان ها در جلسات در راستای اهداف مشخص شده ارائه شود تا ارزیابی ها در نحوه عملکرد حوزه های مختلف این استان به خوبی مشخص و مسائل و مشکلات حل و فصل شود.
ناجی، به لزوم اقدامات تخصصی در حوزه های مختلف اشاره و اضافه کرد: خط اصلی سیر حرکت تبلیغات اسلامی تبلیغ شعائر دینی و اسلامی است که با انقلاب عجین شده است.
به گفته وی، فعالیت مبلغان فرهنگی و دینی باید بر اساس چارچوب و محتوای انقلاب اسلامی باشد و بسیاری از گرفتاری های کشور در حوزه علوم انسانی به منطبق نبودن رفتارها با آموزه های دینی بازمی گردد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان یادآور شد: باید بررسی شود برنامه های فرهنگی تا چه اندازه در انطباق با اهداف جمهوری اسلامی بوده و میزان تاثیرگذاری آن ها مشخص شود.
معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری سمنان اظهارداشت: چرا نباید با شخصی که ذهن مردم و جوانان را بازی می دهد و نمی داند که با جامعه چه می کند، برخورد شود.
وی اضافه کرد: کسانی که در قالب مبلغان با ذهن جوان، کوچک و بزرگ بازی می کنند و متوجه نیستند که چه انجام می دهند نیز باید مورد نظارت باشند، تاثیر این گونه حرکت ها قابل اندازگیری و وزن کشی نیست، و لازم است شیوه های نظارتی به این منظور تعریف شود.
ناجی تاکید کرد: برخی توجیه ها به این دست فعالیت ها منطقی نیست و گیر اساسی کشور در حوزه فرهنگی نبود نظارت هاست، نمی گوییم خارج از ضابطه و اصول کاری انجام دهید و نظارت نیاز است.
به گزارش ایرنا، اقدامات انجام شده پیرامون اهداف، وظایف و برنامه های آتی توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در حوزه بانوان و خانواده در پنجمین جلسه این کارگروه ارائه شد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.