به گزارش ایرنا، فرهاد عبدالشاه روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: امسال از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی، در 14 هزار و 897 هکتار از سطح حوزه های آبخیز استان در 8 شهرستان طرح های آبخیزداری اجرایی شد.
وی ادامه داد: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در مدت مذکور در 14 حوزه آبخیز با اعتباری بالغ بر 208 میلیارد ریال اجرایی شده است.
به گفته وی، طرح های آبخیزداری از طریق انعقاد قرارداد با پیمانکاران واجد شرایط بخش خصوصی در حال اجرا است.
وی بیان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی نشان از اهمیت منابع آب و خاک و لزوم حفاظت از این منابع محدود به منظور مقابله با بحران کم آبی، خشکسالی و ذخیره آب بدنبال بارش باران دارد.
عبدالشاه، فقدان مدیریت جامع و هماهنگ در عرصه های آبخیز کشور و برنامه ریزی و مدیریت کلان این عرصه ها را عامل ناکامی در دستیابی به نتیجه مطلوب در زمینه کاهش مشکل هدر رفتن منابع آب و خاک عنوان کرد.
معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، پرهیز از موازی کاری و استفاده بهینه از اعتبارها و زمان را موثر در پیشبرد اهداف در حوزه های آبخیز به منظور ایجاد توسعه پایدار مطرح کرد.
به گزارش ایرنا، امسال با دستور مقام معظم رهبری و تخصیص 200 میلیون دلار ازمحل اعتبارهای صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری کشور تخصیص یافت.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح های آبخوان و آبخیزداری، با وجود افزایش محسوس بارش های رگباری و سیلاب، در استان سمنان باید جدی گرفته شود چرا که اجرا شدن طرح های آبخیزداری مانع از خسارت های بیشتر به واحدهای مسکونی، بخش کشاورزی و عرصه های طبیعی و موجب تقویت آب های زیر زمینی است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.