مسعود حاجی بگلو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تفکیک زباله از در منازل که قرار بود در سال گذشته در مهدیشهر اجرایی شود به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار تاکنون عملیاتی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: ماهانه 600 تن از زباله خانگی شهرهای مهدیشهر و درجزین در مکانی در اطراف جاده مهدیشهر-سمنان انباشت می شود که این امر در بلند مدت به مشکلات زیست محیطی در منطقه دامن می زند.
حاجی بگلو ادامه داد: شهرداری درجزین روزانه پنج تن زباله در اطراف جاده مهدیشهر-سمنان بدون آنکه برای دفن این زباله ها برنامه داشته باشد، انباشت می کند.
شهردار مهدیشهر اضافه کرد: همکاری دستگاه های اجرایی و شهرداری سمنان برای رفع این چالش اجتناب ناپذیر است و مسئولان امر برای جلوگیری از انباشت غیراصولی زباله در شهرهای مهدیشهر و درجزین اقدام کنند.
وی تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت سمنان در انباشت و دفن زباله، می توان از مناطق دفن زباله مرکز استان برای انتقال زباله های شهرهای مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین بهره برد.
حاجی بگلو اضافه کرد: اکنون مراحل تفکیک زباله در محل انباشت زباله مهدیشهر از سوی بخش خصوصی در حال انجام است اما در بلند مدت انتقال این زباله ها به مرکز استان اجتناب ناپذیر است.
شهردار مهدیشهر گفت: انباشت و دفن غیراصولی زباله از مسئولان سابق شهرداری مهدیشهر به مدیریت های جدید به ارث رسیده است که برای رفع این معضل همکاری تمامی دستگاه های اجرایی با شهرداری مهدیشهر اجتناب ناپذیر است.
شهر مهدیشهر بیش از 28 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.